Pijn in onderrug

Hallo mede zwangeren!

Ik ben nu in mijn vijfde week, en heb gelukkig (nog) geen klachten van misselijkheid of vermoeidheid.
Maar heb wel ontzettend last van m'n onderrug.
Hebben jullie daar ook wel last van, of is dit nou gewoon toevallig dat ik rugpijn heb?

Hoi,

Pijn in je onderug kan idd veroorzaakt worden door hormonen. Je kraakbeen enz verweekt dan. Goed blijven bewegen, niet overbelasten en niet te lang hetzelfde doen. Ook niet zitten of liggen. Dat helpt bij mij het beste. Misschien wordt het nog minder als je lijf aan de hormonen gewend is.. Succes iig!

Groetjes,

Taraneh

Hoi,

Ik had bij de zorige zwangerschap ook al snel last van pijn in me onderrug. Helaas heb ik dat toen de hele zwangerschap gehouden en na de bevalling is het bij mij ook nooit meer weg gegaan. Wel is het toen iets minder geworden. Nu is het helaas weer wat erger.
Ik ben toen naar een fysio geweest en die heeft mij toen bepaalde oefeningen gegeven, om de spieren te versterken. Misschien is dat ook iets voor jou?? Of een chiropracter zou misschien ook kunnen helpen???
Verder indd de tips die taraneh ook al heeft geschreven. Een warme kruik wil ook nog wel eens verlichting geven. En soms als ik erge last heb, smeer ik wel eens spiroflor erop. Mag je gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken. Is van vsm.

Liefs marielle

Ik heb dat ook heel erg gehad in de vijfde week, zeker wel een paar avonden dat ik er last van had, ik dacht toen dat ik ongi moest worden, maar dit was dus niet het geval

bij mij is het nu wel wat minder geworden alleen merk ik gewoon dat als ik veel gedaan heb op een dag dat ik er 's avonds weer last van heb

Hoi Hoi,

Ik zit ook in de 5e week en heb hier last van krampen in me buik...en daarbij dus ook rugpijn!
Het is met vlagen, maar hoop dat het gauw minder wordt..
Maar dat zijn dan ook de enige kwaaltjes die ik tot nu toe hier hebt.

Grappig om dit allemaal zo te lezen.
Ik heb inderdaad ook wel krampen. maar das even en dan trekt het ook weer weg.

Ik ga het nog even aankijken of het zo blijft die rugpijn. Vandaag zei iemand tegen mij. jeetje heb je zo'n rugpijn? je komt uit de stoel als een zwangere vrouw (ze moesten eens weten hihi)

Bedankt voor alle tips!!

Terug
Bovenaan