Pijn in "geboortekanaal" als het kindje beweegt

Hoi!

Woensdagnacht had ik elke keer als het kindje bewoog pijn in het geboortekanaal (zeg maar de weg naar buiten...). Het was echt vervelend. Ik was bij mijn ouders, anderhalf uur rijden vanaf huis met alleen ons dochtertje. Ik begon me echt zorgen te maken: Zal hij dan toch te vroeg gaan komen???
Ik ben nu 34 wkn 4 dgn en de angst is wel wat minder. Maar ineens leken de ruim 2 weken totdat ik 37 weken zwanger ben onoverbrugbaar. Gisteren kreeg ik ook nog krampen in mijn buik en heb ik echt even zitten huilen op de bank.
Mjin vk trouwde donderdag (eenmanspraktijk) dus die kon ik er ook niet over bellen. Dinsdag moet ik weer naar haar toe en zal het haar zeker vragen.
Ben benieuwd of het herkenbaar is. Ik ken het absoluut niet van de zwangerschap van onze dochter.

Groetjes, Kaskes

Hoi Kaskes,

Ik ken het van mijn eerste kindje, op een gegeven moment heb ik huilend de huisartsenpost gebeld omdat de verloskundigen mij niet serieus namen. Iedere keer had ik het gevoel  alsof ze met een vlijmscherp mes in het geboortekanaal zaten te wroeten, zo vreselijk pijn deed het. Ik heb bijna  4 weken met die pijn rondgelopen zonder dat er iets mee werd gedaan, uiteindelijk heb ik het met een warme kruik tussen mijn benen en paracetamol slikken uit kunnen houden! Ik ben bang dat ik  het nu weer ga krijgen omdat ik al weer van die scherpe  steken voel, ook ik heb regelmatig buikkrampen die erg op weeën lijken omdat  het helemaal door trekt naar mijn rug maar ik weet ook uit ervaring dat het echt weken zo door kan rommelen! Mijn eerste kind is 9 dagen na de uitgerekende datum geboren en dat terwijl ik al een dikke 5 weken aan het rommelen was en ook echt dacht dat de baby eerder geboren zou worden maar mooi niet dus, meneer vond het toch nog erg prettig in mijn buik.

Suc6 met de laatste loodjes,  en heel veel sterkte de aankomende tijd!

Puk      

Precies de pijn die ik bedoel! Ik zal dinsdag eens aan de vk vragen, zij neemt me altijd serieus dus ze heeft er vast een antwoord op.   Als ik wat weet, zal ik het je mailen!

Ik heb ook veel voorweeën/indalingsweeën trouwens. Eigenlijk elke dag wel en dan houdt het een paar uur aan en dan is het weer weg. Het doet alleen pijn onder in mijn rug en buik en zeurt maar door... Ik word er een beetje zenuwachtig van, want morgen ben ik "pas" 35 weken! Hij moet echt nog even blijven zitten!

Jij ook sterkte en succes. Ik hoop dat die steken bij jou verder uit blijven.

Groetjes, K

Hoi
Ik heb hetzelfde sinds een paar dagen. Ben nu 37 weken zwanger, van ons derde kindje. Vorige week bij de vk geweest, en de baby is ingedaald, daar komen de pijnscheuten dus waarschijnlijk vandaan. Ook bij mijn oudste twee heb ik het gehad, denk niet dat je je zorgen moet maken, maar vraag het voor de zekerheid na bij je vk.
 En sterkte de laatste weken !

groet,
Melanie

Hoi Kaskes,

Ik ben echt reuze benieuwd wat de vk morgen tegen je gaat zeggen, ik had vandaag een paar heftige steken dat ik van schrik bijna op de grond viel! Morgen moet ik ook naar de vk en dan zal ik het ook wel melden maar ik word tevens overgedragen aan het ziekenhuis omdat ik daar moet gaan bevallen dus ik ben benieuwd wat de gynaecoloog te melden heeft wat betreft deze vervelende klacht. Deze baby zit net als de 1e weer erg hoog dus die pijnscheuten zijn in mijn geval denk ik geen indalingsweëen. Rommelt het nog steeds zo erg bij je? Misschien kunnen ze kijken of de baarmoedermond al aan het verstrijken is maar ik weet niet of jouw vk dat nu al doet? Ik hoop voor je dat het in ieder geval nog een paar weken blijft zitten, elke week is meegenomen toch? Was je dochtertje ook te vroeg geboren of is ze op of na de uitgerekende datum geboren? Suc6 morgen en ik hoor wel wat de vk er van zegt en wellicht geeft ze tips wat je er aan kunt doen om de pijn te verzachten.

Groetjes,

Puk

Hoi!

Vanavond bij de vk geweest en het kindje ligt al ingedaald. Daar heb ik dus last van gehad, zij herkende de klachten ook. Het hoorde volgens haar echt bij een kindje dat flink ingedaald is en beweegt. Niks ergs aan de hand dus.

Hoe was het bij jou, Puk? Wat zeiden vk en gyn? Was alles nog goed?

Mijn bloeddruk was nog 110/70 en daar ben ik heel blij mee. Bij onze dochter ben ik in het ziekenhuisbevallen omdat ik 140/110 had... Dit staat me veel meer aan!

Succes, ben benieuwd naar wat jou verteld is.

liefs, Kaskes

O ja, vergeet ik nog antwoord te geven op je vragen: onze dochter kwam met 39 weken, prima dus.
Het rommelt nog steeds, eigenlijk elke dag wel van die voorweeën/indalingsweeën...

hoi hoi,

de pijn die jullie beschrijven voel ik niet zo, maar ik voel wel een giga druk daar beneden.
Zeker met lopen en opstaan...
Vorige keer was het koppie wel een beetje ingedaald... Donderdag mag ik weer naar de verloskundige... ben benieuwd wat ze zal vertellen!

Grtjs,
mama Peet

Terug
Bovenaan