PIJN IN RECHTER HEUP

hoihoi sinds vannacht heb ik ontzettende pijn in mijn rechterheup ik weet niet meer hoe ik moet zitten staan of liggen elke beweging die ik maak doet pijn ik heb mijn ha gebeld en de assitstente zei heel droog o dat is bandenpijn dus hoef ik niet langs te komen maar ik geloof niet dat dit bandenpijn is het houd nl aan en word niet minder
zal ik nu mijn vk bellen of gaat die dan zeggen dat ik naar mijn ha moet gaan ??
 
Hallo Yvonne,
ik had tijdens mijn zwangerschap ook last van mijn heupen, voornamelijk 's nachts. Je gewrichten worden weker tijdens je zwangerschap en dan lijkt het net of je heupen los liggen van de rest, dat gevoel had ik tenminste. Het gaat vanzelf over al is het behoorlijk lastig. Ik zou het wel een beetje rustiger aan doen (voor je lichaam) en vooral niet teveel tillen.
 
Ik zou zowiezo even naar je huisarts gaan! Misschien heeft t niks met je zwangerschap te maken al lijkt het er wel op dat je door je heup heen bent gegaan. Ik heb sinds een tijdje bekkeninstabiliteit en ga ook af en toe (in het begin vaak) door mn heup.


Dat doet hartstike zeer en dan moet je rust nemen. Als de pijn weer zakt kun je oefeningen doen en bewegen met beleid. Dus op een bepaalde manier de trap op en zo. Je huisarts weet dat wel en kan je als je meer en vaker last krijgt verwijzen naar een cesartherapeut. Een vk mag dat niet.

Als je nu gaat liggen doe dan in ieder geval een kussen onder je knieeen (knieen op gelijke hoogte) en probeer te onstspannen. Let op met opstaan en doe alles zo rustig mogelijk.

succes, enne neem het serieus he!
 
IK heb dit ook!!!

en ook sinds vannacht!! ik kon er bijna niet van slapen (alleen met een kussen onder mijn been)

ik kan bijna niet lopen. Au au au au

ik ben trouwens 20 wk zwanger.. jij?

Groetjes,

Elien
 
Hoi Yvonnie en elien,

Nou van rugpijn weet ik inmiddels ook alles. Dat van het kussen is zeker s'nachts lekker. Als de pijn nu echt niet meer te houden is mag je 3x 2 paracetamol op een dag hebben. Ik ben net van een acute spit aanval genezen en van de HA mocht ik dit tegen de pijn hebben. (kon ook niet meer lopen staan zitten of slapen) Dit kan geen kwaad voor de baby, en helpt zeker bij het slapen.

gr karin (18w2)
 
Hallo,

Ik ben 17 wk zwager en ook last van mijn rug. De ha heeft me meteen door verwezen naar de fysio. Ze zei je kan beter nu al beginnen met fysio, want je bent nog maar net zwanger.

Dat vond ik wel goed van haar. De pijn kan alleen erger worden. Fysio geeft je oefeningen en tips.

Succes. en gewoon een verwijsbrief voor de fysio vragen.

Groetjes.
 
Als jij twijfelt moet je gewoon je VK bellen, daar zijn die mensen voor. Niet ergens mee blijven lopen, zij kunnen jou het beste advies geven. Mij hebben ze via de huisarts doorgestuurd naar de fysio! Succes
 
Terug
Bovenaan