pijn in ribben

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

wie herkent dat als je pijn in je ribben heb??

ik werk 32 uur achter de kassa niet vaste tijden maar dat zitten gaat egt niet meer me ribben doen zoeen zeer aan de rechterkant en het loopt door naar de ribben van me rug egt zo pijnelijk lopen is ook geen optie want heb zwangerschaps isias en dat doet ook zoeen \zeer word denk tijd voor een dokter moet nog 5weken werken maar trek het egt niet meer pfff grrr klaag klaag gr jay_jm

Hoi hoi,

ik ben nagelstyliste dus ik zit ook een paar uur per dag...ik heb ook af en toe enorme pijn aan mn ribben...zal wel komen doordat je baarmoeder alles wegdrukt..

Enne als je zo'n pijn hebt ga dan lekker de ziektewet in...je moet je niet schuldig voelen, je baas krijgt alles weer terug...Jou lijf en je beebie zijn belangrijker dan die supermarkt...

Sterkte

Groetjes Valerie

Hoi,

Ga even langs de huisarts. Laat er even naar kijken. Ik heb bij beide zwangerschappen ook arg veel last gehad van mijn ribben. Die bleken gekneusd door het schoppen van de baby. Ook kreeg ik onderrug en bekkenklachten (geen bekkeninstabiliteit). Ik kreeg er Mensendiecktherapie voor. Dat is houdingstherapie. Ik werk in de zorg. Veel sta en tilwerk dus. En ik bleek tijdens de zwangerschap een verkeerde houding aan te nemen, omdat die buik zo naar voren hing. Dan ben je geneigd met een holle rug en overstrekte knieën te gaan staan.

Laat er dus even naar kijken. En ga desnoods in de ziektewet. Anders kun je na de bevalling pijnklachten houden. De eerste keer liep ik ook door. Resulaat: ook na de bevalling had ik nog therapie nodig. Bij onze tweede deed ik al vlot rustiger aan. En dit keer (ben afgelopen Mei bevallen) heb ik geen therapie meer nodig na de bevalling.

Sterkte!
Groetjes, Cathy

He hoi,

Tja ik weet niet of je wat aan mijn verhaal gaat hebben. Je moet er iig niet van schrikken. Wat ik heb gehad komt echt bijna niet voor.

Ik ben zelf voor de eerste keer zwanger. Nu ruim 37 weken. Ik ben net thuis uit het zhuis waar ik 3 weken heb gelegen met een alvleesklierontsteking. Die ligt tegen je middenrif aan. Ik voelde ook al met 28 weken druk onder mijn ribben en kon niet meer normaal zitten. Ik dacht dat het de baarmoeder was die omhoog kwam. Misschien was dat ook zo. Als het je baarmoeder is zakt het als het goed is rond 36 weken weer iets af. Dan komt je baarmoeder iets naar voren te liggen. Bij mij weet ik nu nog steeds niet wat normaal is. Ik voel nog steeds druk en heb daarnaast ook nog pijn van die alvleesklier. Waarschijnlijk kun je zelf het beste voelen of het echt je ribben zijn of dat het iets anders is.

Ik kan je alleen maar aanraden om ernaar te laten kijken door je VK. Blijf nooit doorlopen met klachten omdat je denkt dat het erbij hoort. Dat heb ik wel geleerd. Waarschijnlijk is er bij jou niets aan de hand maar waarom zou je het niet even checken bij je VK.

Veel succes Juffie

Hoi,
De vorige twee schrijfsters hebben gelijk, laat het even nakijken. Waarschijnlijk is het onschuldig en hoort het bij je zwangrschap, maar jij voelt je er niet fijn bij. Probeer tijdens je werk wel goed rechtop te zitten, of vraag of je wat extra pauze mag nemen, zodat je even een stukje kunt gaanlopen of zo. Je rug rechthouden is heel belangrijk. Je hebt trouwens recht op extra oauze als je zwanger bent, dus je baas mag dat niet weigeren. En als het niet gaat, meld je je idd ziek.
Sterkte,
patricia 41+3

hoi ben bij de dokter geweest en heb me ziekgemeld

heb idd met de zwangerschap te maken mag deze week nie meer werken en krijg terapie

en ik moet minder werken 32uur kassa is te veel dus eerders arbo gr jay_jm

Terug
Bovenaan