Hoi,
Heb je ooit in je leven je ribben gekneusd gehad? En ja hoor, je kindje kan met 27 weken onder de onderste ribben komen. Hoe ik dat weet? Ik heb bij beide zwangerschappen vanaf week 21 gekneusde ribben gehad. De baby zat toen al onder de onderste ribben. Die worden naar buiten gedrukt. En aangezien ik ze al eerder in mijn leven een paar keer gekneusd gehad heb, gebeurde dit spontaan weer. Het schijnt vaker voor te komen. Wat mij heel goed geholpen heeft is Mensendieck (houdings) therapie. Door goed op je houding te letten kun je de pijn al verminderen. Ook nam ik vanaf week 30 iedere nacht een zetpil van 1000 mg paracetamol. Op het eind van de zwangerschap mocht ik van de gyn zelfs 4 keer per dag zo'n zetpil als de pijn te erg werd. Dit heb ik echter nooit gedaan. Ik nam alleen wat voor de nacht om redelijk te kunnen slapen. Na de bevalling neemt de pijn snel af, omdat de druk op/onder de ribben weg is.
Ik kan je dus alleen maar aanraden ga langs de HA en overleg met je VK wat je aan pijnstilling mag, en evt voor therapie.
Sterkte!
Groetjes, Cathy