Pijn in ribben

Hoi, wie van jullie weet of het normaal is om ontzettende pijn in je ribben te hebben? Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en verga echt van de pijn aan de rechterkant van mijn ribben, ter hoogte van mijn borsten zeg maar. Mijn kindje zit nog niet zo hoog, dus het lijkt me niet dat hij het daar bont en blauw trapt.
De pijn straalt door naar mijn rug. Auw. Wie kent dit of weet wat dit is?
Jolien

Toen mijn borsten ontzettend begonnen te groeien en ik nog geen goede speciale zwangerschapsbeha droeg, had ik ook veel pijn bij mijn ribben onder mijn armen ter hoogte van mijn borsten.

Bij mij kwam het waarschijnlijk doordat ik nog steeds mijn beugelbeha droeg. Want sinds ik een goede zwangerschapsbeha draag zonder beugel is het euvel verholpen. Draag jij misschien ook een beugelbeha? Dit zou de klachten kunnen veroorzaken omdat je klieren daardoor afgekneld worden.

Nou, succes en beterschap in ieder geval!

Liefs, Vennie

Hi Vennie,
Ik heb mijn beugelbeha's eigenlijk nooit meer aan (ze passen niet meer). Dus dat kan het niet zijn.
Morgen afspraak met de Vk, misschien weet zij raad.

Hoi,

Heb je ooit in je leven je ribben gekneusd gehad? En ja hoor, je kindje kan met 27 weken onder de onderste ribben komen. Hoe ik dat weet? Ik heb bij beide zwangerschappen vanaf week 21 gekneusde ribben gehad. De baby zat toen al onder de onderste ribben. Die worden naar buiten gedrukt. En aangezien ik ze al eerder in mijn leven een paar keer gekneusd gehad heb, gebeurde dit spontaan weer. Het schijnt vaker voor te komen. Wat mij heel goed geholpen heeft is Mensendieck (houdings) therapie. Door goed op je houding te letten kun je de pijn al verminderen. Ook nam ik vanaf week 30 iedere nacht een zetpil van 1000 mg paracetamol. Op het eind van de zwangerschap mocht ik van de gyn zelfs 4 keer per dag zo'n zetpil als de pijn te erg werd. Dit heb ik echter nooit gedaan. Ik nam alleen wat voor de nacht om  redelijk te kunnen slapen. Na de bevalling neemt de pijn snel af, omdat de druk op/onder de ribben weg is.

Ik kan je dus alleen maar aanraden ga langs de HA en overleg met je VK wat je aan pijnstilling mag, en evt voor therapie.
Sterkte!

Groetjes, Cathy

Hoi,

Ik heb het ook gehad en er was vrij weinig aan te doen. Ik werd er  behoorlijk chagerijnig van.  
Met een bepaalde liggende houding kon ik het wat verlichten. Ook deden we op de zwangerschapsyoga een oefening waarbij je je moest uitrekken en dat gaf ook wat verlichting.
Ik ben nu een aantal maanden geleden bevallen en meteen na de bevalling is de ergste pijn weg. Maar nog steeds is het een gevoelige (niet pijnlijke) plek.

Ik hoop dat jou vk een goede tip heeft. Veel sterkte!

Ben bij de vk geweest en die denkt dat de pijn niet van mijn ribben komt, maar van 'iets' eronder, bijvoorbeeld mijn  lever. Daarom ga ik morgen naar de gyn, die kan dan net wat meer zien dan de vk. Ben benieuwd.

Terug
Bovenaan