Pijn in ribben

Hallo meide!

Ik had een vraagje,
Ik ben bijna 19 weken zwanger en ik heb al een hele tijd last van mijn borstbeen en mijn rechter ribben.

Ik heb het toen aan mijn verloskundige gevraagd en die zei dat het te maken had met kraakbeen en het uitzetten van je borstbeen.

Het wordt steeds erger en ik word er gek van!

Heeft iemand hier ook last van en zijn er manieren om het te verlichten want ik ben al bijna zo ver om er paracetamol voor te slikken, ik heb t al 1 keer gedaan omdat ik er niet van kon slapen

Alvast bedankt!
Groetjes amanda
 
hoi amanda,

je mag gewoon paracetamol slikken hoor als je daar behoefte aan hebt.
ik ben nu 33 weken zwanger en ik merk nu ook dat bij de ribben in het midden het soms best benauwd aanvoelt. vooral als ik op de wc zit en iets voorover hang :).
morgen naar de vk. kijken wat zij zegt.
 
oh dan ga ik dat maar gewoon doen!

Het voelt een beetje alsof mijn bh heel strak zit.
ook als ik geen bh aan heb dus dat is niet goed denk ik.

ik heb donderdag een controle afspraak. dan vraag ik het alsnog even.

bedankt!
 
hier nog iemand met pijnlijke ribben. ik ben nu 22 weken en word er soms echt helemaal gek van. weet niet meer hoe ik moet zitten of staan van de pijn. wat bij mij wel redelijk werkt is mijn elektrische deken. deze helpt mij ook goed bij mijn bekkeninstabiliteit en lage rugpijn.
misschien kun je er wat mee. in ieder geval succes, ik weet hoe het voelt en daar word je niet blij van....
 
Na 20 weken gaat het kindje richting je middenrif groeien... je ribbenkast gaat dan ook wijder worden waardoor deze klachten ontstaan.. het kan geen kwaad maar het kan heel irritant zijn. ook kun je klachten in je schouderbladen en steken door je ribbenkast krijgen... bij mij is het bij vermoeidheid altijd wel meer... goed je rust nemen dus!
 
vergeet ook niet een maatje (of 2,3 ) grotere bh's te kopen. Kan ook schelen. Het zet idd allemaal uit, ik ben van maat 70 naar maat 85!!! gegaan en hij zit niet meer op strakste gaatje ha ha.
Het eerste wat ik doe als ik thuis ben is mijn bh uit. bleh alsof ik vastgebonden ben, zo voelt het met bh aan
 
Bij mijn eerst ben ik qua bh maat van maat 90C naar 95G gegaan...last van de ribben had ik toen ook maar was toen al na week 30 ofzo. Maar kwam omdat ze al snel in de goede positie zat en continu tegen de zwevende rib trapte. Kon de gyn ook precies laten zien op de echo. Grappig omdat te zien dan, maar wel pijnlijk vooral omdat ze steeds sterker werd in haar beentjes.
 
Terug
Bovenaan