Pijn in schaambeen

A

Anoniem

Guest
Wie van jullie heeft er ook zo'n last van het schaambeen??
Bij mij is het sinds dinsdag begonnen. Als ik loop doet het enorm veel pijn in mijn schaambeen.
Omdat ik nog maar 3 weekjes te gaan heb, zegt de verloskundige dat het weinig zin heeft om nog naar een fysio te gaan, dus nog even doorbijten.

ja ik heb ook behoorlijke last eh zeg maar enorme pijn in mijn schaambeen.
Komt vanuit het bekken, die hele regio is bij mij deze zw.schap helaas een zwakke plek. Mijn schaambot is nu gewoon erg beweeglijk en dat gaat idd met pijn gepaard.

Zelf denk ik bij fysio: het is nog maar 3 weken... of je kan het ook bekijken: het is NOG 3 weken! Je zou gewoon eens kunnen bellen met een fysio in de buurt met verstand van bekkenklachten of zij het nog zinvol achten of niet.
Ik ga wel naar de fysio, maar dat ook al meerdere weken. De eerste weken had ik er juist het meeste baad bij!

Kleine tip: als je opstaat doe dit dan rustig en voor je wegloopt even goed je benen uitstrekken zodat je rechtop staat en als het 'stevig' voelt pas gaan lopen. Als je daarbij je bekkenbodem wat aanspant scheelt dat vaak al een heel stuk (wel daarna je bekkenbodem weer laten ontspannen). Direct weglopen uit een stoel of bank is extra pijnlijk.

Succes ermee.

groetjes,
Marije (38+5)

Hoi Marije1978,

Bedankt voor de tip, die ga ik proberen, want vooral als ik 's nachts naar het toilet ga, zijn de eerste stappen onverdraaglijk!! Dus jij hebt al wel fysio, welke oefeningen krijg je daarzo?
Dat zoiets zo pijnlijk kan zijn he?

Succes en ik leef met je mee, pijn in je schaambeen hihi daar schaam ik me niet voor hoor hihi!!!

Terug
Bovenaan