Pijn in vagina

Hoi!

Ik ben vandaag 38+1 weken zwanger. Ik heb sinds 2 dagen terug, echt zo een pijn in m’n vagina. Lopen gaat lastig, benen optillen gaaf lastig, ik voel steken, soort van menstuatiepijn. Kan dit een teken z’n van dat de bevalling eraan zit te komen of is de baby zo goed ingedaald dat het daarom zeer doet?
 
Zou kunnen, het verweekt rond deze tijd. Bij de eerste was het echt nihil. Bij de 2e lag hij op een zenuw of iets, met 37 wk had ik echt last vanonder. Maar om de 1 of andere reden trok dat weg. Daarna tot geboorte iets een beursig gevoel maar niet zo als bij die 37e wk. Ik had toen ook niet echt het gevoel van een wee meer een flinke steek/branderig . Die laatste weken zijn zo spannend! Zettem op nog even ❤️
 
Dit soort stekende pijn tot onder in mijn vagina had/heb ik ook regelmatig. Vooral tijdens het lopen, dan komt het ineens en binnen een paar seconden is het ook weer weg. Mijn gynaecoloog zei dat het indalingsweeen zijn en als ik de omschrijving hiervan op internet lees dan lijkt het inderdaad het meest daarop. Waarschijnlijk hoort jouw klacht dus gewoon bij de laatste loodjes en is jouw baby en lichaam zich klaar aan het maken voor de bevalling. Ik heb het overigens al sinds week 35 dus het hoeft niet perse te betekenen dat de bevalling er binnen een paar dagen aan komt. Succes!!
 
Hoi.
Ik zelf ben 38,5 week en heb al sinds 4 weken dezelfde klachten. Het zijn inderdaad indalingsweeën, gecombineerd met druk op een zenuw.
Op de meest genante momenten voelt het echt alsof er iemand een mes naar binnen steekt. Er komt best wat druk op je bekken, en alles daaronder is nu ook extra doorbloed, dus extra gevoelig.
Hier helpt het wel om geregeld in kleermakerszit te zitten. En verder volhouden, en vaak plassen!
 
Terug
Bovenaan