Pijn in vagina

hallo allemaal,

misschien dat jullie antwoord hebben op de volgende vraag.
Sinds twee dagen heb ik een pijn in mijn vagina, dus niet rond het schaambeen of zo, maar echt er in. Gisteren heb ik zelf maar even met mijn hand gevoeld en ik voelde een verdikking (van mijn schaamlippen?)zitten. Vanmorgen weer gevoeld toen was de verdikking wel weg, maar de pijn houdt aan.
Heb vk gebeld maar die zegt dat het wel niets zal zijn, kind is nl. nog niet aan het indalen.
Wie herkent dit en weet wat het is!
Ben nu 34 weken zwanger.

Graag jullie reacties!!

 
Hallo anoniem,
Ik heb zelf ook wel eens last van pijn in de vagina, bij mij is de oorzaak het lidtekenweefsel van de knip(10 hechtingen) bij mijn eerste bevalling. Het is ook een beetje een verdikking geworden en op sommige momenten wordt het wat geiriteerd. Ik weet niet of dit bij jou ook het geval kan zijn?
groetjes, succes.
 
Hoi,

Dan is waarschijnlijk je kindje aan het indalen. Dit kan ongeveer een week duren en enorm venijnige steken in de vagina opleveren. Is dus niks ernstigs.

Ik raad je wel aan niet teveel te voelen, je kunt hiermee namelijk e.e.a. stimuleren (er kan een hormoon vrijkomen die het rijpen van de baarmoedermond versnelt, en dat is nu nog te vroeg).

Ze hebben bij mij 3 keer een inwendig onderzoek gedaan omdat bij 28 weken mijn kindje al was ingedaald, ik bleek al iets ontsluiting te hebben en de baarmoedermond was al week.

Daarna hebben ze gezegd geen inwendig onderzoek meer te doen totdat het echt begonnen is omdat het anders gestimuleerd wordt.

Sylvie
 
Ik heb wel eens gelezen van spataders in de schaamlippen...
Misschien heb je daar last van?
Tijdens het douchen even koud water erop sproeien, misschien helpt het?
Succes
 
Ik heb ook af en toe een steekachtige pijn helemaal onderin (baarmoedermond/vagina). Het lijkt dan of het kind een voetje oid naar buiten wil steken en ik ben zelf dan bijna bang om te staan/lopen omdat het wel lijkt of je wat verliest. Ik had het de eerste keer ook en het hoort er bij mij bij. Ik heb trouwens ook nog eens spataderen, misschien is dat wel de verklaring!
Gr,
Mariaz
 
Ik ken het gevoel, ik heb het nu af en toe sinds twee weken, ben nu ook 34 weken zwanger. Mij is ook verteld dat het bij het indalen van de baby hoort. Ik maak me er daarom dus niet al te druk om, ga zelf wel navraag doen bij de verloskundige want ben bang dat het kindje misschien te vroeg komt... Ik laat meer weten als ik ben geweest..

Groetjes Sandra
 
Terug
Bovenaan