Pijn in voeten en vocht

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik ben 20 weken zwanger en zooo verschrikkelijk veel pijn en last van mijn voeten. Als ik maar even loop of bezig ben dan begint het al en dan op een gegeven moment kan ik er gewoon niet meer op staan vooral niet als ik stil sta… heeft iemand hier tips? Ik probeer al zo veel mogelijk met mijn voeten omhoog te liggen of een koud voetenbadje te nemen maar het helpt maar even. Ook houd ik suuuper veel vocht vast gister zag ik gewoon mijn enkel niet meer. Hoop dat iemand tips heeft, alvast bedankt x</p>

Hier precies hetzelfde vanaf 18/19 weken zwangerschap. Als je zit inderdaad benen omhoog en als je in bed ligt ook benen hoger laten liggen. Daarnaast veel water drinken, maar dan ook echt 2,5/3 liter per dag. En wat mijn huisarts ook heeft aangeraden is vooral wel in beweging blijven. Zodra je alleen maar gaat zitten en benen omhoog legt werkt het ook niet. Ik ben inmiddels 33 weken zwanger en ik hoef mijn benen niet eens meer te scheren, de haarzakjes zitten onder het vocht verstopt hahaha! Probeer een goeie balans voor jezelf te vinden. Heel veel succes!?

Vlirgtuigsokken van de anwb ik heb er normaal al last van maar ben nu 35 weke echt super er deze sokken zijn super op aanraden van m'n huisarts

Dé tip? Bevallen.... maar dat zal ik je nu niet perse aanraden.
Goed drinken, blijven bewegen (zwemmen), pootjes hoog en je bloeddruk in de gaten houden!! 
Ik heb vanaf week 22 in de zwangerschap last gehad van vocht vasthouden, het werd steeds erger en zodra de kleine er was heb ik drie dagen liggen zweten en was alles weer kwijt. 
Het is heel heel vervelend, probeer een modus te vinden en laat je bloeddruk regelmatig controleren! 

Echt precies hetzelfde hier en ook 20 weken zwanger!
Zelf alle tips online gevolgd maar het helpt allemaal maar zo zo.
Wat mij wel enorm geruststelt is dat ik even een bloeddrukmeter heb gescoord bij de Kruidvat om zo zelf ook zicht erop te houden.
Dat geeft mij in ieder geval wat rust.
Voor de rest goede schoenen met goede ondersteuning, ook als je sandalen draagt.

Lymfetherapie bij de fysio! Helpt in ieder geval heel goed tegen de pijn.

Verder wil ik niemand bang maken, maar ik heb dit ook gehad, en het bleek een halfjaar na de bevalling helaas reuma te zijn. Dus gaat het niet over na de bevalling? Ga echt naar de huisarts!

Veel sterkte allemaal!

Laat vooral je bloeddruk goed in de gaten houden. Veel vocht vasthouden is nl ook een teken van zwangerschapsvergiftiging. Verder veel dronken, bewegen en voetjes omhoog.

Van dr. A. Vogel heb je druppels tegen vocht vast houden. Ik gebruik het nu, tot nu toe nergens last van sinds ik het gebruik. Voor dus tijd kreeg ik snel een dik hoofd van de warmte. M'n moeder heeft het ook altijd in haar zwangerschappen gebruikt.
Het heet solidago vochthuishouding druppels.

Terug
Bovenaan