Pijn in zij

<p>Hoi!</p><p>Ik ben nu 22 weken zwanger en heb al een tijd last van een zeurende, stekende pijn in mijn rechterzij (onder mijn ribben, met uitstraling naar mijn rug). Ik kan er soms een hele dag last van hebben en dan is t weer een paar dagen weg. Ik heb geen blaasontsteking (laten controleren). Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?</p>

Hi Lachlan
Ik ben ook 22w zwanger en heb dit gevoel wat je omschrijft ook weleens... Maar dan een meer stekende pijn wat (als ik het hier en daar lees) gewoon bandenpijn is, omdat je banden en baarmoeder nu echt een groeitspurt gaan maken. Als je twijfelt of iets wel "hoort" gewoon de verloskundige vragen 

ik heb zelf al sinds ongeveer 16 weken last van een pijnlijke rib. Het is waarschijnlijk omdat je lichaam uitzet. De baby zit bij mij ook met haar voeten daar. Ben ondertussen 29 weken. Het is heeeeel vervelend. Ik ben ook nog eens heel erg klein. 
Verder probeer ik op mijn houding te letten (heb een erge holle rug), regelmatig zitten/staan/lopen. Afwisselen van zij tijdens het slapen. Slapen met een zwangerschaps kussen. Genieten van massage's op m'n rib ? ook maak ik gebruik van een warmte spray/tijgerbalsem. Er is niet veel aan te doen helaas. Onder m'n borst is het ook al weken lang blauw kan nog geen eens recht op zitten ?   

Bevallen is denk ik de beste optie ? Me hele lichaam voelt zwaar gekneusd 

Hoi Lachlan,
Aan je omschrijving van de pijn te lezen heb je precies de klachten die ik ook tijdens mijn zwangerschap kreeg rond 20 weken. De verloskundige hield het op pijn door groei van de baby/buik. Omdat de pijn te doen was heb ik het daarbij gelaten. Echter toen mijn zoon inmiddels al 1,5 jaar was kreeg ik hevige koliekpijnen van galstenen. Ik zal het nooit zeker weten maar het is erg waarschijnlijk dat de pijn tijdens mijn zwangerschap al met galstenen te maken had. Inmiddels is mijn galblaas eruit gehaald. Als je echt last van de pijn hebt zou ik wel even langs huisarts gaan.

Thanks voor de antwoorden! Ben er inmiddels inderdaad mee naar de huisarts geweest omdat het zo erg werd dat ik nachten niet geslapen heb. Werd doorgestuurd naar t ziekenhuis, bleek nierstuwing te zijn! Gelukkig nu veel minder last dus hopen dat dat zo blijft!

Hoi, heb jij hier nog last van? Ik wilde net reageren dat het nierstuwing kan zijn, ik heb dit namelijk ook al sinds 18 weken (nu 23 weken) en nog steeds last van, kan niet meer werken.. 

Terug
Bovenaan