pijn linkerribben en bovenbuik

hoi,
sorry, ik herken het niet, maar wilde je wel even sterkte wensen , lijkt me niet fijn! Alles wordt natuurlijjk naar boven geduwd door de groei van het kleine hummeltje.Misschien even checken bij je vk??

Liefs,
 
ja heel herkenbaar. Vanaf de 23e week heb ik dit heel veel gehad. Het is je middenrif dat ruimte gaat maken. vanaf nu groeit de baarmoeder steeds verder naar boven. Het kan een brandend zeurend pijnlijk gevoel geven in je onderste ribben en je maag. Heel normaal dus. Het kan ook gaan uitstralen naar de ribben in je rug en schouderbladen. Daar had ik later in de zwangerschap veel last van. Na de bevalling was het over.... niet direct maar wel werd het elke dag beter. Toen mijn lichaam weer zijn oude vorm kreeg werd de pijn ook minder.

Bij de vk-praktijk wisten ze ook niet wat het was! Nou lekker dan, ik maakte nog meer ongerust. Toen zei mijn collega die even ver was als ik, dat haar vk had gezegd dat ze rekening moest houden met pijn in de maagstreek en ribben. Toen was ik helemaal gerustgesteld.
Later kreeg ik het ook in mijn rug met soms flinke pijnscheuten. Ik schreef toen ook een topic op dit forum en toen bleken er echt een aantal mensen te zijn die dit heel erg herkenden. Maar sommigen ook helemaal niet.

Dus maak je niet ongerust.... het hoort erbij.
 
Toen ik zwanger was van mn zoontje trapte hij altijd op hetzelfde plekje tegen mn ribben dus het kan heel goed!!
Het brandende en zeurende gevoel begon al wel met week 23.
Van mn ribben rechts heb ik tot 3 weken na de bevalling last gehad en toen werd het steeds minder.
Mijn vk dacht dat het beetje gekneusd was.

groetjes marina
 
Hallo,

Ik herken het heeel goed.Overdag nog nergens last van en in de loop van de dag pijn krijgen die niet te harden is.Mijn ribben zijn gekneusd door de schoppen van de baby. :)
Volgens vk gaat dit pas na de bevalling weer over omdat het nu allemaal uitgezet en strak staat.
 
Terug
Bovenaan