Pijn middenrif/ borstkas/ ribben

Hallo dames,

Sinds een paar dagen heb ik aan mn rechterkant van m'n borstkas, onderste rib een brandend en stekend gevoel. Eergisteravond was het echt heel pijnlijk, ik kon ook op mn bot iets ' verschuiven', heel raar! Nu minder brandend, maar wel pijnlijk, aan beide kanten en ook in het midden waar m'n middenrif ongeveer zit.

Heb dit niet eerder gehad, heb ook geen fratsen uitgehaald. (wel een aantal keer een rolstoel in en uit de auto moeten tillen)

Kan op internet niks vinden, alleen zulke klachten in het laatste trimester! (Ben nu 6w precies.) Ga morgen sowieso even bellen naar de vk, maar kent iemand dit of wel eens van gehoord?

Hoor graag jullie reacties... Ennuh, ik probeer me geen rare ideeën in mn hoofd te halen en ga dus niet verder googlen op bbz ofzo (tsja, waar je wel niet aan denkt :-( )

Liefs en slaap lekker!

P.s. Had een primeur vandaag, ochtendmisselijkheid, brr!

Ik zou de doc eens bellen hiervoor. Heb werkelijk geen idee! Internet zegt idd niks!

Leuk en misselijkheid..... Vervelend is dat!!! Heb er de hele dag last van!

Succes, en laat je het weten als je eventueel naar doc gaat?

Liefs

Misschien toch te zwaar getild ofzo? Even de dokter bellen, die weet t misschien wel (hoop ik voor je)!

Naar hé dat misselijk zijn! Hier is het ook begonnen .. Brrrr! Ik had gehoopt dat het niet zou komen!

Succes, hopelijk voel je je snel beter!

Hey Emilie-Ann,

Wat ontzettend vervelend! Ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo goed, idd even de dokter bellen!
Laat je even wat weten zodra jij wat weet?

Sterkte! Tsja....en die misselijkheid? Ik kan je de hand schudden, nog steeds van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, bah!

Liefs Lynn.

Ik breek effe in. Ik heb dat ook veel gehad en bij mij waren het dus de ingewanden (darmen) die aan het verschuiven zijn. Omdat het dan op een dot gaat zitten, lijkt het dus inderdaad een stuk bot wat er zit. Maar dat is het niet. Het kan ontzettend veel pijn doen, dus veel sterkte ermee.

Sterkte meid. En inderdaad niet gaan googelen. Een bbz heeft echte andere klachten. Wat supertje schrijft lijkt mij een logische verklaring. Wel zeer naar en eng lijkt me.

Bedankt voor jullie reacties, klinkt aannemelijk wat je zegt, supertje. Stelt me gerust, zo voelt het nl inderdaad. Verder sta ik sta niet echt te springen om bij mn huisarts langs te gaan, we hebben niet zulk goed contact :)

Vandaag door drukte op mn werk geen tijd en privacy gehad om te bellen, morgen dan maar!

Lynn & heppy, wat betreft de misselijkheid, ik mag niet klagen hoor, ik ben elke ochtend week 4&5 dankbaar geweest voor het niet misselijk zijn. Nog een paar weken te gaan. T trekt weg rond 11.00 uur, dus daar probeer ik mn afspraken naar te plannen...

MamavanEvi, ik had het ook gehoopt :) helaas... Hoe was dat bij je vorige zwangerschap?

Het kan echt heel erg pijn doen. Ik heb het bij de oudste niet gehad, maar bij deze zwangerschap (nu 35 weken) heb ik zelfs 2 keer de huisartsenpost gebeld. Was er van overtuigd dat het mijn galblaas ofzo was. Maar het was voornamelijk het verschuiven van de dikke darm. Ik heb echt wel een aantal keer een nacht er wakker van gelegen. Het is gelukkig ook weer overgegaan. Ik hoop voor je dat je snel wat minder last hebt en dat je misselijkheid snel overgaat.

Terug
Bovenaan