Pijn middenrif

Hai meiden,
Ik vroeg me af of jullie dit ook kennen:
Iedere keer als ik moet niezen, omdraaien, zitten, opstaan, of wat dan ook qua beweging, dan doet het ongelovelijk veel pijn in mijn middenrif rechts onder mijn borst.... Zo erg dat ik zodra ik nies, moet huilen van de pijn...
Nou ben ik gaan zoeken op google en daar lees je de gekste dingen, en dat waarschijnlijk mijn ribben gekneusd zijn?
Ik heb geen idee, maar ik heb het niet meer....
Help....
Ik ben niet iemand die om de havenklap bij ieder pijntje of dingetje naar de dokter of VK rent.....

t kan idd zijn hoor dat je ribben gekneusd zijn!
als je beeb er veel tegen schopt kan dat zo gebeuren.
na mijn idee kan er alleen niks aan gedaan worden :(
misschien hebben andere meiden tips maar ik helaas niet.
denk maar zo: nog een paar weken en dan ben je er vanaf :D
maar tis verschrikkelijk om te leven met pijn (weet er zelf alles van)
mocht je het niet meer uithouden mag een paracetemol ingenomen worden.

liefs, do

Hoi vervelend zeg. Die kleine kan flink schoppen hoor.
Je kan misschien een bepaalde tegendruk geven als je moet hoesten. maar dat is wel moeilijk bij je middenrif.
Ik weet niet wanneer je naar de VK moet, maar je kan ook een mail sturen. Dan is het wat minder onder druk

Sterkte yvonne

Hmm, heeeeel herkenbaar, heb het ook gewoon als ik zit, meestal begint het halverwege de dag, of heb jij het de hele dag door?
Bij mij is het ook zo erg dat ik het bijna niet meer volhoud. Toch een bepaalde druk door de baby op je middenrif denk ik, die van mij schopt daar ook de hele tijd superhard. Kneuzing... ik weet het niet?
Ga het woensdag ook navragen bij de VK, moet er toch heen...
In elk geval, veel sterkte!! Laat het nog wel weten.

Liefs, Samantha

Hai meiden, dank jullie wel....
Ik heb de hele dag door pijn, ben alleen eventjes pijn vrij als ik geslapen heb, dan ontspant het waarschijnlijk.... Ukkie voel ik daar niet schoppen, wel rechtsonder, maar misschien, zijn dat zijn vuistjes en zitten zijn voeten klem bij de ribben rechts....?
Ik mag woensdag naar een nieuwe VK in Den Haag, hiervoor zat ik nog in Utrecht in het WKZ, echt topmeiden daar.... Ben benieuwd hoe mijn nieuwe VK zal zijn, maar ik zing het nog wel eventjes uit tot dan..... BOEHOE....
Ik hou jullie op de hoogte.

Hej ik heb het zelfde als jij, maar vooral als ik me te veel inspan. Het kunnen idd je ribben zijn maar ook de aan hechting van je buikwand/spieren aan je ribben. Kunt er helaas weinig aan doen behakve optijd rusten als ik ga liggen trekt het meestal wel ff weg. Nare klacht ma je kunt er niks aan doen, een paracetamol kanverlichting brengen je mag er 6 ler dag wanneer je er 2 tegelijk neemt kan t nog wel eens helpen. Succes!

Heey meid,

Ook ik herken je klacht! Deze zwangerschap heb ik er (gelukkig) nog geen last van, maar bij mijn dochter had ik ook al heel vroeg gekneusde ribben door de kleine. Als je kindje hoog ligt en een druktemaker is dan is de kans op gekneusde ribben erg groot.

Wat je eraan kunt doen is goed rechtop zitten. Geef je buik zoveel mogelijk ruimte. Misschien is een buikband een idee? Vond het zelf niet fijn, maar hoor veel dames die er wel baat bij hebben. Zo heb je wat meer steun.

Ook komt je baarmoeder tegen de onderkant van je ribben aan. Dit in combi met een wat ik net vertelde geeft soms veel pijn.

Succes en bedenk..alles voor het goede doel haha!
Liefs ciomama

Je middenrif gaat ruimte maken voor de groeiende baby. Je ribben kunnen daardoor beurs en branderig maar ook heel pijnlijk aanvoelen. Heel normaal, maar niet iedere vrouw heeft er last van. Je kunt deze klachten ook in de ribben in je rug krijgen.

Geen zorgen maken dus, het hoort erbij.

Terug
Bovenaan