pijn na een inenting

Mijn dochter van 4 maand heeft na de inenting behoorlijk last van de pijn. Ik troost  haar, en als ze erg veel last heeft dan krijgt ze een paracetamol-zetpil. Ik weet ook wel dat je er niet veel aan kunt doen, maar zijn er nog andere moeders die mijn verhaal herkennen en die eventueel tips hebben om de pijn een beetje te verzachten?

Groetjes Ilona L.
 
Hoi, Hoi

Ik masseer altijd na de inenting zijn beentje goed.
Op het cb zeiden ze tegen mij dat een lekker badje ook wonder kan verrichten omdat ze zich dan lekker ontspannen. (En fietsbewegingen maken met het beentje zowel in bad als daar buiten). Verder kun je er inderdaad weinig aan doen.  Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet
 
Hoi,

Claudia kreeg altijd een flinke harde, rode  schijf na de inenting en elke keer als ze haar beentje dan ook maar even bewoog, had ze er vreselijk veel pijn van. Ik heb alle tips verzameld die ik maar kon krijgen en dit werkte:

- prik toedienen: kindje neerleggen, beentje waarin de prik wordt gezet buigen (hakje tegen billetjes aan)
- gelijk na de prik de plek erom heen insmeren met Arniflor (niet op het prikgaatje zelf smeren) en fietsbewegingen maken met de beentjes
- zetpilletje toedienen

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hoi,

Natuurlijk is niet elk kindje hetzelfde, maar dit helpt bij ons zoontje. Een paar uur voor de inenting leg ik een nat washandje in een zakje in de koelkast. Op weg naar het CB doe ik een diepvrieselement in het zakje, zodat ik zeker weet dat ie heel koud blijft. Als ik bij de arts naar binnen ga, haal ik het washandje eruit en doe het precies op de plek waar ie net geprikt is. Als we klaar zijn heb ik al een flesje (kant en klaar in een thermoskannetje, dus niet teveel handelingen) en ga even rustig met hem zitten ipv direct aankleden. Hij heeft al 4 sessies achter de rug en op deze manier zijn ze bij hem allemaal goed verlopen.

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes,
Dorien
 
Terug
Bovenaan