pijn na ingeknipt te zijn

hallo lieve jonge moeders..
Jesse is op 22 jan na een zware bevalling geboren, ik heb hierna 2 weken nauwlijks kunnen lopen, en hij had zijn sleutelbeentje gebroken...veel erger natuurlijk...
alleen na 6 week ben ik weer gaan paardrijden, ik heb nog altijd last van de knip ook met vrijen...volgens de gyn ziet alles er super uit...
Wanneer is het een beetje weer normaal...misschien dat jullie hier antwoord op hebben..

alvast bedankt
annamein en jesse

Hoi hoi jonge moeder!

Ik weet precies waar je het over hebt, ik ben namelijk ook ingeknipt. En had in mijn kraamweek verschrikkelijke pijn, kon niet zitten, liggen of normaal lopen. Ik mocht alleen maar paracetamol slikken, i.v.m. borstvoeding. Toen heb ik het uiteindelijk aangekeken 2 dagen maar ik verging echt van de pijn, en elke keer was het " Het ziet er goed uit hoor" zowel de verloskundige als de kraamverzorgster zeiden dat.  Op een gegeven moment, heb ik van iemand gehoord dat Aleve pijnstiller super is tegen die pijn. Die heb ik mogen slikken, en dat heeft binnen 1 uur geholpen.

Ik heb nog wel 6 weken last gehad alvorens het echt was genezen. En ook bij het vrijen voeld het nog strak   en gevoelig aan. In het begin was ik zelfs bang dat ik messchien zou uitscheuren (maar dat kan natuurlijk niet hahha).  Het zal altijd wel een licht/gevoelig plekje blijven, en vooral met paardrijden kan ik begrijpen dat je er last van hebt.

Een tante van mij is ook ingeknipt jaren geleden, en ze zegt er af en toe nog een beetje last van te hebben.Ik denk zelf dat het paardrijden juist goed is, doordat door de bewegingen, de knip (de huid) wat soepeler wordt.

Groetjes,
Sharon

HOi,
heel herkenbaar. Ik ben ook ingeknipt. Quinn is op dezelfde dag geboren als jouw kindje.
Ik kreeg de tip om het elke dag in te smeren met Vitamine E-creme. Dat is speciaal om littekens zachter te maken. Dat helpt heel goed. Ook kun je zelf voorzichtig met je duim van binnen masseren. Als je dat ook elke dag een paar seconden doet, dan wordt het minder gevoelig.
Het wordt echt beter.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan