pijn naast stuitje... is dat normaal????

A

Anoniem

Guest
Ha meiden,

Ik wil echt niet zeuren want ik ben veel te blij dat ik zwanger ben! Alleen heb ik zaterdag iets te fanatiek ons huis schoon gemaakt en aan het einde van de dag kreeg ik me toch pijn links van mn stuitje (eigenlijk  bij de botten  in mn linkerbil???), ben gisteren de hele dag stijf geweest en ook steunen op mn linkerbeen deed af en toe flink zeer bij mn stuitje en bil, en nu straalt het ineens ook uit naar mn rechterheup. Heeft iemand ervaring met dit soort pijntjes...? Is dit iets normaals als je zwanger bent??? Dit is mijn eerste keer dus ik ben nog een groentje in wat 'normaal' is en waar je je zorgen over zou moeten maken.

Liefs Muizeke, vandaag 22 wkn zwanger!

Ik heb daar ook al een tijdje last van, ik ben ermee naar dokter geweest en die zegt dat het een zwangerschapskwaal is.doordat je bekken aan het veranderen is kan er meer druk bij je heiligbeen komen en dat voel je.Hij raadde me aan om te gaan zwemmen en zeker op zwangerschapsgym te gaan.Ik zwem nu wel maar voel het nog wel als ik veel heb gewerkt.

hallo muizeke,
Wat je voelt is pijn   aan je bekken. Bij mij kwam het ook rond de 22 weken opzetten.
Helaas niet meer weggegaan, pijn aan beide kanten van mijn stuitje, in mijn schambot af en toe hele felle steken, met uitstraling naar de lies. Er zijn veel meiden met deze klachten, en haast iedereen heeft veel baat bij bezoekjes aan de fysio. Dus mochten je klachten aanhouden zou ik je zeker tippen hier ook heen te gaan. Ook het dragen van een steunband om je bekken helpt goed, evenals het slapen met een voedingskussen.
Maar vooral: luisteren naar je lijf, op tijd even rusten en de druk van je bekken weg nemen. Succes ermee!
Liefs Soela

Hoi Soela en Wildraak,

Bedankt voor jullie reacties, dat stelt me alweer gerust! Ik ben echt zooooo snel ongerust, t zullen de hormonen wel zijn. Maar nu ik weet dat dit vaker voorkomt kan ik het veel beter hebben, gek he? Daarmee is de pijn nog niet weg, maar mn zorgen wel en dat scheelt al heel erg veel. Misschien dat ik ook op zwangerschapszwemmen ga, wij wonen in een dorp en het zwembad is zelfs bij mij in de straat, volgende week maar eens een keertje gaan proberen.
Oja en Soela, met een band, bedoel je dan zo'n buikband van elastische stof of iets anders?

X Muizeke

Terug
Bovenaan