Pijn onder de borst

Hallo allemaal,

Ik ben 38 weken zwanger van onze 2e. Weer ontzettend spannend allemaal.
Al maanden loop ik met een continue zeurende/drukkende en soms brandende pijn onder mijn rechter borst, zeg maar bovenop mijn grote ronde buik .
De pijn is erg oppervlakkig (alsof het een soort "huidpijn" is) en is maar een klein gedeelte.

Nu ik zo ver in mijn zwangerschap ben, wordt de pijn steeds erger. Vooral 's nachts is het heel vervelend. Op mijn linker zij kan ik nog maar 20 minuten liggen voordat de pijn teveel wordt, rechts kan ik het wel een paar uurtjes volhouden.

De VK zegt dat het komt omdat de baby zo weinig ruimte heeft, of omdat de baby het daar blauw geschopt heeft. Maar ik weet het niet hoor, het duurt al maanden voort.

Wie heeft nog meer last van dit soort klachten?
Ik kan me herinneren dat tijdens mijn 1e zwangerschap ik ook dezelfde pijn had

Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken.

Bedankt!
Pas

Ik heb daar ook wel last van gehad in de zwangerschap, lijkt net alsof je huid te ver wordt uitgerekt, van die tintelende pijn. Aan de bovenkant van je bolle buik, ik had het ook rechts. Zou helaas niet weten hoe je het kunt verhelpen, misschien masseren met olie ofzo? als het echt heel erg is, kun je een keertje een paracetamol nemen?? je moet nu en dan ook slapen toch?!
hopelijk komt de baby snel, dan ben je er zo vanaf!
sterkte nog!

groetjes KLarie

Ja ik herken het ook. Heb hier ook last van. Het lijkt wel of de aanhechting van mijn buikspieren niet meer willen mee rekken( tenminste dat was mijn idee hierover). Ik heb het besproken met de VK en de hA en het komt er eigenlijk op neer dat er niet veel aan te doen is. Bij vlagen heb ik er meer last van. Gelukkig nog niet zo erg als jij, Pascalle.

Het wordt dus wrs gewoon de pijn uitzingen, heel veel sterkte!!!!

Groetjes Belle

hee hallo..

ik zit veel op het september forum omdat ik 30 september ben uitgeteld..
ik ben nu 37 weken zwanger en ik heb dit ook wel gehad.
bij mij hielp het om even lekker onder de douche te gaan.
je lichaam word toch een beetje uitgerekt en al je spieren dus ook..
goed recht op zitten en een goede houding aan nemen is ook wel belangrijk.
en lekker in smeren met body lotion..
dan masseer je je spieren ook.
als je het echt niet vertrouwd zou ik je vk of gyn bellen en vragen wat het kan zijn.

succes
gr annelies

Terug
Bovenaan