Pijn onderbuik bij duwen

Hai,

Ik wist niet zo goed bij welk topic deze vraag kon staan, maar ik probeer het hier.

Sinds mijn zwangerschappen (2018 en 2020) heb ik een erg gevoelige onderbuik. Als de kinderen op mijn ontspannen onderbuik terecht komen met bv stoeien doet het ontzettend pijn. Ook als ik met mijn vingers erop duw doet het pijn. Voor mijn zwangerschappen had ik dit niet. Mijn buikspieren zijn weer aan elkaar gegroeid. Als ik mijn spieren aanspan en erop duw valt de pijn ook mee. Ik ben voor andere klachten bij de osteopaat geweest en die behandelde mijn buik door deze te masseren. Hij gaf aan dat duwen op de buik niet per se pijn hoort te doen. Ik vraag me daarom af of het een klacht is die vaker voorkomt en of iemand dit herkent?

Groetjes Renate
 
He he. Niet leuk voor jou, maar eindelijk iemand die dit ook heeft!
Ik heb het sinds mijn laatste bevalling (14 mnd geleden). Had ook een hoop gedoe rondom de bevalling, dus vaak gedacht dat het daar door kwam. Maar de huisarts neemt (nam) het wel serieus. Ben voor echo geweest van de buik. Gynaecoloog. Mag naar de mdl arts als ik wil. Want abnormaal is het wel.
Ik herken vooral wat je zegt dat bij aanspannen van de spieren het er niet (erg) meer is. Vreemd allemaal.

Geen antwoord dus wat het is, maar hoop herkenning vanaf mijn kant!
 
Geen idee wat het kan zijn. Maar mannen die zich in hun buik laten stompen spannen ook eerst hun spieren aan. Denk dat het ter bescherming van de organen is.
 
He he. Niet leuk voor jou, maar eindelijk iemand die dit ook heeft!
Ik heb het sinds mijn laatste bevalling (14 mnd geleden). Had ook een hoop gedoe rondom de bevalling, dus vaak gedacht dat het daar door kwam. Maar de huisarts neemt (nam) het wel serieus. Ben voor echo geweest van de buik. Gynaecoloog. Mag naar de mdl arts als ik wil. Want abnormaal is het wel.
Ik herken vooral wat je zegt dat bij aanspannen van de spieren het er niet (erg) meer is. Vreemd allemaal.

Geen antwoord dus wat het is, maar hoop herkenning vanaf mijn kant!
Niet leuk voor jou ook maar herkenning is wel fijn ja
 
Niet leuk voor jou ook maar herkenning is wel fijn ja
He he. Niet leuk voor jou, maar eindelijk iemand die dit ook heeft!
Ik heb het sinds mijn laatste bevalling (14 mnd geleden). Had ook een hoop gedoe rondom de bevalling, dus vaak gedacht dat het daar door kwam. Maar de huisarts neemt (nam) het wel serieus. Ben voor echo geweest van de buik. Gynaecoloog. Mag naar de mdl arts als ik wil. Want abnormaal is het wel.
Ik herken vooral wat je zegt dat bij aanspannen van de spieren het er niet (erg) meer is. Vreemd allemaal.

Geen antwoord dus wat het is, maar hoop herkenning vanaf mijn kant!
Hai

Ik had nog een vraagje, heb jij toevallig een spiraal? Ik hoorde dat dat misschien de oorzaak kan zijn.
 
Ja ik heb nu sinds een half jaar wel een spiraal. Alleen had ik dat daarvoor nog niet, dus de eerste 8 maanden van dit probleem zeg maar ging ik spiraalloos door het leven ;)
 
Terug
Bovenaan