Pijn onderbuik

Hoi,
Ik ben nu 7 weken zwanger en heb constant een stekende, krampachtige pijn in mijn onderbuik. Mij buik is ook wat opgezet.Als ik moet plassen is het een heel vervelend gevoel om druk op mijn blaas te zetten. Is dit normaal of zou het mischien een blaasontsteking kunnen zijn??? Wie herkent deze klachten en kan mij antwoord geven. Mijn huisarts is met vakantie en ik vind dit ook geen spoed.
Hoop op reactie! gr. Floor
 
Hoi Floor,
Ik weet natuurlijk niet hoe erg je pijn is, maar ik heb ook de eerste 10 weken pijn en kramp in mijn buik gehad (was vrij normaal, want alles gaat plaatsmaken voor je kindje) Je darmen gaan verhuizen enzv. daar kun je dus behoorlijk wat last van hebben. Blaasontsteking kun je gewoon met wat urine laten testen bij je HA of een assistent van je HA. (breng je weg en later bel je effe) Ik had ook het idee dat je al kon zien dat ik zwanger was, dus dat van die opgezette buik kan wel kloppen. Maar dat gaat wel weer over hoor. Ik dacht altijd (hoezo positief ??) als ik naar de wc ging en geen bloed verloor, dan zal het wel goed zijn. (ik weet dat dit niet altijd waar is, maar ja hoop doet leven, toch ?)
Wat mij enorm heeft geholpen bij die buikpijn was een warme erop leggen, en zachtjes je buik masseren van links naar rechts en andersom. (maar ja dat is voor iedereen anders) Het vervolg van deze krampen is dat je straks (misschien nu al) last van wat obstipatie kunt krijgen, ook dat is normaal want je darmen worden langzamer met het verwerken van je ontlasting. Dus dat is nog wat je te wachten staat (hahaha) maar dan volgt ook alweer snel het mooiste van je zwangerschap: de echo !!!
Het is allemaal zo'n onzekere tijd, maar daar is dit forum echt super handig voor ! gewoon vragen, er is licht iemand die het weet !
groetjes en veel succes ermee !
Merel+
 
floor als ik jouw was zou ik wel even je urine laten nakijken. Je kan er beter snel bij zijn als het een blaasontsteking is want ik heb het zelf ook gehad en het kan alleen maar erger worden.Ik heb er medicijnen voor gekregen en nu is het over.. Ik zal even langs gaan bij de vervanging van je dokter.
gr Joyce
 
Terug
Bovenaan