Pijn onderrug

<p>Ik ben op dit moment 9+1 weken zwanger. Sinds een kleine week heb ik steeds toenemende pijn helemaal onderin mijn rug. Eigenlijk het gebied rond mijn stuitje en de onderrug, net boven de billen. </p><p>Vooral bewegingen als overeind komen en bukken kunnen behoorlijk zeer doen. </p><p>Is het normaal om zo vroeg in de zwangerschap al pijnklachten in de rug te hebben? </p>

Beste d ej.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Ik had het zelf ook rond die tijd. Alleen met uitstraling naar het been. Bij mij was het spit en stond compleet los van de zwangerschap. Ik zou er niet de lang mee rond lopen. Ga voor de zekerheid naar de huisarts en als het je bekken is ga dan bij een fysio langs. Die kan je helpen met verschillende oefeningen.
Veel succes!  

Ik had het ook rond week 8 tot 12 in de zwangerschap. Dat kwam door de verandering van hormonen en is in het 2e trimester weggetrokken. In het derde trimester nog wel eens last van gehad, maar niet zo erg als in het begin.
Ik ben het wel eens met bovenstaande reactie, niet te lang aankijken maar altijd even vragen aan je verloskundige of gynaecoloog. Zij weten of het soort pijn erbij kan horen of mogelijk iets anders is. Succes!

Klinkt als bekkeninstabiliteit. Ik zou contact opnemen met vk. Zij kunnen jou bij welke fysio je terecht kunt. Heel belangrijk dat je zo vroeg mogelijk begint. Bekkeninstabiliteit wordt alleen maar erger. Bij mij begon met 8 weken pijn te doen en met 12 weken kon ik na een half uur staan niks meer door de pijn. Door de fysio is het dragelijk gebleven.

Blijf er niet te lang mee lopen.. klinkt alsof het je bekken zijn, ik heb hier te lang mee rond gelopen en gedacht dat het er bij zou horen als zwangerschapskwaal, ik raadt je echt aan optijd te beginnen met fysio en of zwangerschapsyoga, dan kunnen je klachten nog optijd worden behandeld voor dat je straks thuis zit met bekkeninstabiliteit en dat is niet fijn! 

Hoi, ik heb zelf ook last gehad van lage rugpijn al vanaf 6 weken. Ik heb dat nu nog steeds en ik ben inmiddels 18 weken. het lijkt dat dit erbij hoort omdat ik blijkbaar anders met mijn lichaam beweeg. Ik dacht zelf ook aan bekken maar ze zeggen dat dat niet is. Voor je geruststelling zou ik toch navraag doen!

Terug
Bovenaan