Pijn plasbuis/clitoris na bevalling

<p>Bijna 2 weken geleden ben ik bevallen en sinds ruim een week heb ik pijn bij mijn plasbuis en straalt uit naar mijn clitoris. </p><p>Dit gevoel heb ik bij zitten en opstaan. Wanneer ik moet plassen vooral bij het uitplassen/ afknijpen.. het is een krampachtige zeurende pijn. </p><p>Ik heb een tijdelijke katheter gehad na de bevalling en een verblijfskatheter voor 24 uur </p><p>Ik ben uitgescheurd bij mijn schaamlippen. Echter heb ik hier denk ik niet veel last van. </p><p>Antibiotica werkt niet, paracetamol ook niet.</p><p>Herkent iemand dit? Wat is het en hoe gaat het over? </p><p> </p>

ik had die pijn ook na mijn 1e bevalling.
door het lange persen was het allemaal beurs. de bekkenbodem heeft toen veel druk gehad,daar kwam de pijn vandaan. met een week of 8 werd t minder. 
bij de 2e bevalling deze klachten niet gehad . ook al ging t persen toch ook weer wat moeizaam .
je lichaam heeft de tijd nodig te herstellen. 

oja!! en gefeliciteerd natuurlijk ?

Heb je je urine al laten nakijken? Verder zou ik dit met je vk bespreken. Hun zijn er nu nog voor om je hierin te helpen en te kijken  wat er aan de hand is. Loop er in ieder geval niet onnodig lang mee rond je bent nu nog heel kwetsbaar 

Eindelijk iemand die precies dit gevoel heeft. Ik heb dit overgehouden na mijn bevalling. Ook ik heb een katheter gehad. Verschillende onderzoeken gehad maar niemand weet wat het is.
Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden en het is aanzienlijk minder geworden, maar soms voel ik het nog maar echt stukke minder dan op het begin.
Geniet van je kindje ondanks de pijn ♡

Zelfde hier! Ben op dag 10, sinds gister beetje last van, vandaag meer. Voelt ook wat branderig, dus twijfel over blaasontsteking. Balen, het ‘stukje erachter’ begint net wat minder pijnlijk te worden...

Heeh, eindelijk iemand die dit dus ook heeft. Niet dat het fijn is uiteraard. Ik had dit ook en bij t zitten gaf het een trekkend gevoel. Nu was ik naast mijn urinebuis gescheurd en de vk gaf bij mij aan dat het mogelijk daardoor kwam.  Mijn bevalling is inmiddels 14 weken geleden en moet zeggen dat de pijn nu wel verdwenen is. 
Enige wat ik nog wel heb is dat mijn kleine schaamlip door midden is gescheurd, dit was gehecht maar helaas is het zo gebleven deze pijn voel ik helaas nog steeds en geeft ook nog klachten. Ik ga nu weer terug voor mogelijke correctie. 
Hou vol! Het wordt steeds beetje minder :) bij twijfels gewoon even aan je vk vragen! Je hebt als het goed is nog bij 4 weken een check.  En uiteraard gefeliciteerd! 

Hier ook! 
Ik dacht dat ik de enige was hiermee. 
Ik ben 12 weken geleden bevallen. Uiteindelijk een spoedkeizersnede maar wel geperst.
Ik heb meerdere katheters gehad tijdens mijn bevalling. 
Het trekt langzaam maar zeker weg. Nu bijna geen last meer. 
Liefs Myrna. 

Wat fijn om herkenning te lezen maar wel vervelend dat jullie er ook last van hebben.
Ik dacht eerst dat het een blaasontsteking was. Urinetest liet wel iets met rode of witte bloedblaadjes en eiwitten zien maar geen blaasontsteking. Uit voorzorg en beetje aandringen toch AB gekregen maar nu einde kuur heeft het niet geholpen en besef ik ook dat het geen blaasontsteking is.
Met jullie ervaring kan het dus een behoorlijke tijd duren voordat het over is... balen!!
Misschien toch de gynaecoloog bellen of de check up wat naar voor geschoven kan worden.

Terug
Bovenaan