Pijn rechts onder schouderblad

hoi,

sinds een week/anderhalve week heb ik last van een brandende pijn een stukje onder mijn rechterschouderblad. Het zit op de hoogte van een rib (geloof ik). Het is niet continue aanwezig, maar lijkt verergerd te worden door een tijd in eenzelfde houding te liggen/zitten/staan. Herkent iemand dit?????

Groetjes,
Marieke (35 wkn)

Hoi,

Ja hoor, ik herken het wel! Alleen heb ik het al vanaf week 19 (ben nu 21 weken), en is bij mij de oorzaak al duidelijk. Ik heb jaren geleden een flink ongeluk gehad waarbij veel beschadigd is in en aan mijn lijf. Zo ook mijn ribben. Als mijn kleine zo groot begint te worden dat hij/zij onder de ribben begint te groeien, raken de ribben gekneusd. Ik heb dan precies wat jij beschrijft. En idd vooral na veel liggen. Vanaf een week of 30 slaap ik waarschijnlijk weer alleen na inname van een pijnstiller. (was zo tijdens mijn eerste zwangerschap)
Laat de HA even er naar kijken. Het klinkt als een gekneusde rib. Kan  komen door meerdere oorzaken. Schoppen van de baby, zware borsten, verkeerde houding, er veel hoesten, enz.  Kunnen ze niks aan doen, en moet van zelf over gaan. Je mag dan wel een paracetamol nemen als pijnstiller. Gekneusde ribben komt volgens mijn vk vaak voor tijdens de zwangerschap.

Succes!
Groetjes, Kat

Hoi,

Ik heb daar ook behoorlijk veel last van.
van die steken tussen m'n schouderbladen, en wat
meer aan de rechterkant. M'n huisarts zei dat het
verkrampte spieren zijn, gedeeltelijk door stress,
en dat er weinig aan te doenis.
Misschien wat massage bij de fysio en verder op
tijd rusten/liggen. Ik krijg er het meeste last van als
ik langere tijd achter de pc zit, en toch let ik dan wel
op m'n houding.
Het is erg vervelend, en doet best pijn, maar ik zou
ook niet weten wat je er verder aan kunt doen.
Sterkte verder!!

xx Syrah (31 wk)

ja ik heb het al sinds mn tweede zwangerschap 3,5 jaar geleden
heb fisio gehad maar het zit er nog steeds,en nu ik weer zwanger ben lijkt het wel weer erger te worden,ben blij te lezen dat er meerdere zijn die dit hebben
groetjes diana

Terug
Bovenaan