Pijn ribben

<p>Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en onze dame is aardig aan het groeien. Ze trapt/duwt regelmatig tegen mijn ribben aan. Dit doet zoveel pijn. Ze is al ingedaald, maar ben zelf klein dus ze komt er alsnog bij. Ik weet niet hoe ik moet zitten /liggen van de pijn. Werd er vanacht ook wakker van.</p><p>Hebben jullie dit ook (gehad)? En eventueel tips wat ik kan doen tegen de pijn :( Dokter bellen vind ik ook weer zo wat.. </p>

Herkenbaar! Maar heb helaas geen tips. Bij mij is het wel vooral in de nacht... dan lijkt ze naar boven te kruipen. Ik ga er dan even uit en loop een stukje... daarna lijkt ze iets gezakt.

Dan is het bijna zo ver :-D
Ook onze dochter was zon druktemaker en er was amper meer ruimte haha. Helaas kan ik je niet helpen aan tips.. ik zat wel telkens echt rechtop of wat achterover zodat ze meer ruimte had.
Als ik voorover ging zitten dan was ze het daar niet mee eens.
Hield ook vaak met mn hand dr kontje tegen als ze weer ging lopen duwen, dat hielp ook wel een beetje.
Denk verder uitzitten.. sorry ;-)

@rolo ah echt vervelend in de nacht. nu we onze rust kunnengebruiken. Hoever ben je?

@lnoniem Ik hoop dat het bijna zover is haha! Ik druk inderdaad ook d'r billen of voeten naar beneden. Dat helpt soms wel. En staan ook, maar kan ook niet de hele dag blijven staan helaas ? Ze heeft een enorme groeispurt gemaakt zag de verloskundige. Maar dat had ik ook al ?

Haha heel herkenbaar dit. Ik heb vanaf de 5e maand van mijn zwangerschap met gekneusde ribben rondgelopen. En ook een aantal weken maar halve dagen kunnen werken. Het enige wat ik als advies kreeg was een kussentje in mijn rug in mijn bureaustoel en dat werkte wel. Daarnaast heb ik echt een paar dagen plat moeten liggen omdat lopen etc. niet ging. Helaas dus geen tips, behalve het uitzitten en jezelf zo min mogelijk belasten. Succes! 

Die van mij schopt ook tegen mijn ribben. Soms voelt het alsof het helemaal niet past daar bij mijn ribben. Heel onprettig, voor mij helpt het door hem met voorzichtig porren naar een andere plek te lokken  zodat die er net langs schopt 

Terug
Bovenaan