Pijn tijdens flesvoeding.. Wat kan dat zijn?? Reflux / Koemelkallergie..

A

Anoniem

Guest
Gisteren hier nog een berichtje geplaatst over de vele poepluiers van mijn zoontje van 15 maanden.. (dank voor jullie reacties!!).. Nu een vraagje over mijn ander zoontje van 6 weekjes..
Al vanaf het begin drinkt hij niet goed, heeft erg veel pijn tijdens het drinken. Het gaat even goed, maar  na zo'n 50 cc  is het foute boel en krijst hij alles bij elkaar van de pijn. Natuurlijk word je door huisarts en cb afgewimpeld met 'ach, darmkrampjes he'. Ik ben er van overtuigd dat er meer aan de hand is!! We zijn dan ook al onder behandeling bij een Osteopaat, maar tot op heden met weinig succes. Morgen ga ik met de kleine WEER naar de huisarts en ben me even goed aan het voorbereiden door eea op te zoeken op internet. Wie weet heeft een van jullie dezelfde ervaring.. Zo ja, dan hoor ik graag van je wat uiteindelijk de diagnose was bij jouw kindje. Als ik op internet kijk kom ik een aantal dingen tegen waarvan ik denk van JA dat is het, zoals Reflux of Koemelkallergie, maar aan de andere kant, alle kenmerken/verschijnselen lijken zo op elkaar en de belangrijkste kenmerken als spugen of eczeem heeft hij weer niet.
Ik geniet absoluut van mijn twee kleintjes, maar nu ze allebei iets mankeren, is het wel even best zwaar .

Groetjes!

He nou ik kan me voorstellen dat het soms even teveel wordt als ze alletwee wat mankeren. Het is al niet makkelijk twee kleintjes.
Mijn zoon Max had ook erg veel last van krampen toen hij klein was, ik ben overgestapt op soja flesvoeding, en ik moet zeggen het hielp meteen. Hij sliep beter, huilde veel minder, en ging ook veel minder spugen na een voeding en leek algemeen veel beter in zijn velletje te zitten. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders die HA even bij zijn lurven pakken, kan de pot op mt z'n "ach ja 't zijn maar krampjes"
Hij hoeft niet voor 2 zieke kindjes te zorgen!

Succes, ilja

Lieve tomaatje ik kan je maar 1 goede raad geven zoek net zo lang todat je een arts hebt die voor jouw kindje opkomt.De opmerking darmkramjes word al gauw gegeven als ze zich er niet in willen verdiepen(vanuit het oogpunt daar heb je weer zo een overbezorgde moeder)of omdat ze het gewoon niet weten.Zoals je mischien al heb gelezen heb ik ook met mijn zoontje ervoor moeten vechten dat er actie werd ondernomen.Bij Dean is er sprake van meerdere dingen bewezen reflux diverse allergien en eczeem.Ons hebben ze ook 14 maanden laten aanmodderen en Dean had een hoop leed bespaard kunnen blijven als er meteen geluisterd was.Het is niet normaal als je kindje krijst tijdens of na de voeding maar een teken dat jullie kindje zich om wat voor reden dan ook niet lekker voelt.Ik hoop dat er snel stappen ondernomen worden zodat jullie kindje zich weer een happy baby gaat voelen.
succes en sterkte morgen
groetjes Chantal mv Dean

Hey Tomaatje,

Ik vind het zo raar dat ie al pijn krijgt tijdens het drinken. Als het echt krampjes waren zouden die pas een poos na het drinken opkomen.
Krijgt ie niet teveel lucht binnen ofzo tijdens het drinken?
Of gaat het misschien te snel?
Ben absoluut geen dokter, maar pijn tijdens het drinken zijn volgens mij geen darmkrampjes maar is er iets anders aan de hand.

Hoop dat de dokter nou es de tijd neemt je moppie goed te onderzoeken want er is niks ergers dan dat je kindje pijn heeft.

Veel sterkte!!

Tessie

hey ....verhaal komt me heel bekend voor....(helaas)

Yoëll heeft verborgen reflux gehad...dus overstrekken tijdens de fles drinken en hij maakte geen enkele fles leeg....
de eerste 6 weken heb ik borstvoeding gegeven met een tepelhoedje en dit was in principe ook een drama
Wij hebben destijds Zantac voorgeschreven gekregen.....en forlax want de ontlasting van Yoëll was ook echt niet goed...altijd verstoppingen ed.
Ook heeft hij koemelkallergie.....vandaar dat ie heel veel huilde.....
Maar er was nog veel meer....wervels die niet goed staan...dus ook ostheopaat....en daar bleek dat Yoëll ook nog eens het kiss syndroom heeft....pfffff meis ik hoop echt niet dat je kleintje hetzelfde heeft als ons manneke toen...
Yoëll is inmiddels ook al aan zn oortjes geopeereerd en heeft buisjes gekregen omdat hij ook altijd last van zn oortjes had (en niet eens altijd onstekingen)...

Nou ik wou dat ik wat voor je kon doen zeg...weet hoe frustrerend het is...

Hoe gaat het slapen trouwens??

suc6

Liefs Denise

Ik herken ook iets in jou verhaal.
Rory heeft een koemelk allergie en heeft 11 weken heel veel gehuild.
Omdat we niet wisten wat het was hij dronk slecht en een half uurtje na de fles was het huilen.Kon slecht poepen, liet veel windjes en overstrekte zich.Volgens CB krampjes en een prikkelbare baby.
Osteopaat bezoek wees ook niets uit en uiteindelijk heeft de huisarts pepti voeding geadviseerd voor koemelk allergie.Laatste redmiddel
Rory had ook  geen exceem of andere klachten die normaal bij zo'n allergie horen. Wij hadden al na 2 dagen een heel ander mannetje ik vond het zo erg dat we daar pas met 11 weken achter kwamen.
Ik zou me niet laten afschepen met kramjes door het cb.
Rory is nu (bijna 14 mnd)een lieve en vrolijke dreumes alleen s'nachts heeft hij niet zo'n zin om te slapen maar ja 'n mens kan niet alles hebben(haha)
Ik wens je sterkte en hoop dat je er snel achter komt wat je baby mankeert.

Groetjes yvette.

Terug
Bovenaan