Pijn tijdens flesvoeding..

A

Anoniem

Guest
Een vraagje over mijn kindje, 6 weekjes jong:
Al vanaf het begin drinkt hij niet goed, heeft erg veel pijn tijdens het drinken. Het gaat even goed, maar  na zo'n 50 cc  is het foute boel en krijst hij alles bij elkaar van de pijn. Natuurlijk word je door huisarts en cb afgewimpeld met 'ach, darmkrampjes he'. Ik ben er van overtuigd dat er meer aan de hand is!! We zijn dan ook al onder behandeling bij een Osteopaat, maar tot op heden met weinig succes. Morgen ga ik met de kleine WEER naar de huisarts en ben me even goed aan het voorbereiden door eea op te zoeken op internet. Wie weet heeft een van jullie dezelfde ervaring.. Zo ja, dan hoor ik graag van je wat uiteindelijk de diagnose was bij jouw kindje. Als ik op internet kijk kom ik een aantal dingen tegen waarvan ik denk van JA dat is het, zoals Reflux of Koemelkallergie, maar aan de andere kant, alle kenmerken/verschijnselen lijken zo op elkaar en de belangrijkste kenmerken als spugen of eczeem heeft hij weer niet.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes!

Hoi meid!

Vervelend he, als je kindje zo erg huilt van pijn... Ik heb dat met Danique ook gehad. Zij heeft koemelkallergie. Ik weet natuurlijk helemaal niet wat er aan de hand kan zijn met jou kindje, maar voor koemelk alergie hoef je absoluut geen eczeem of extreem spugen te hebben.

Danique haar voornaamste kenmerk van koemelkallergie waren toch echt de enorme darmkrampen...

Heb je al geprobeerd om een ander speentje op de fles te doen?? Mischien moet je kleintje teveel kracht opbrengen om de melk uit de fles te krijgen.. Je hebt van avent speen nr 1, 2 en 3. En van Bibi volgens mij speen mt s en m.

Laat je niet afwimpelen door je huisarts en laat ze jou uitleggen hoe dat je erachter kan komen of het eventueel koemelkallergie is. (Dan krijg je andere voeding voorgeschreven, wrs de "pepti"

Laat je even weten hoe het bij de huisarts was??

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-04 en Danique 1-10-07

Hoi,

Is er al gekeken of je kindje misschien spruw heeft? Spruw is een schimmelinfectie die wordt veroorzaakt door de schimmel Candida Albicans. Spruw in het mondje kan echt heel pijnlijk zijn, waardoor de voedingen onrustig en moeizaam kunnen verlopen.  Soms zijn er dan witte stipjes in het mondje te zien of is er sprake van een witte waas op de tong die niet is weg te vegen. Ook komt het wel eens voor dat er een parelmoerachtige glans over de lipjes van de baby ligt. Een schimmelinfectie zit vaak ook de darmpjes en kan dan krampen en/of heftige luieruitslag veroorzaken.
In geval van spruw zullen de klachten met de juiste medicijnen snel verdwijnen.

Sterkte en beterschap!

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan