Pijn tussen schouderbladen en hoofd. 22 weken zwanger

<p>Dag dames, inmiddels 22 weken. Ik merk dat mijn 2de zwangerschap zo veel zwaarder is fysiek. Heb ik continue last van kwaaltjes en wil niet om het minste naar de huisarts bellen, dus vraag ik het maar hier. Sinds 2 dagen last van pijn tussen me schouderbladen wat uitstraalt naar me hoofd. Niet echt hoofdpijn maar meer aan de achterkant van me hoofd en nek soort spierpijn. Waar kan dit aanliggen?  Wanneer ik op google kijk dan lees je altijd de ergste scenarios ?   Verder ben ik nog altijd ontzettend moe! Hoopte dat het tijdens de 2de trimester wat minder is.. maar voel me nog altijd niet fit.</p><p>Xxx</p>

Bij twijfel even je verloskundige bellen. Die kan je verder adviseren met betrekking tot huisarts of bijv fysio. Als je rug vastzit doir bijvoorbeeld een veranderende/verkeerde houding kan dit ook voir hoofdpijn zorgen.

Misschien wat stress  die vanuit nek omhoog trekt. Helaas ben ik met je eens dat ik ook nog  steeds niet topfit ben. Frustreert soms. Ik ben nu 24 weken 

Contact opnemen met de verloskundige. Het kan echt onschuldig zijn maar misschien ook niet. Laat het controleren anders blijf je je misschien ook gek maken.
Het hoeft echt niets te zijn, er zijn genoeg andere onschuldige scenarios maar laat het maar controleren voor de zekerheid. Want wat je vast al hebt gevonden is dat het ook symptomen van zwangerschapshypertensie zijn.
De verloskundige zal je bloeddruk vast willen meten en als deze ook hoog is, dan wordt je mogelijk doorverwezen om nog het een en ander te controleren. 
Ik heb het ook gehad wat jij beschrijft. Daarnaast was mijn bloeddruk iets aan de hoge kant. Dus ik ben doorgestuurd maar bleek niets aan de hand. Bloeddruk en hoofdpijn had waarschijnlijk met stress te maken en pijn tussen de schouders omdat ik lichamelijke nog (te) veel bleef doen. 

Heb je al een stevige ondersteunende BH geprobeerd? Klinkt als de verzwaring van je borsten die niet genoeg ondersteuning hebben en daardoor trekken aan je spier. Dit voel je tussen je schouderbladen en achter je schouderbladen tot in je nek. En anders toch even de vk bellen en vragen... success

Terug
Bovenaan