Pijn tussen schouderbladen

Hee meiden,
Ik ben inmiddels 18 weken zwanger en begin steeds meer last te krijgen van pijn tussen mijn schouderbladen, dus bovenin mijn rug. Vooral wanneer ik ga zitten! Ik voel de pijn bij het inademen, en weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Het is dan ook lastig om een fijne houding te vinden waarbij ik er geen last van heb! Zijn er toevallig meerdere meiden die hier last van hebben? Zo ja, wat doen jullie hier aan?

Liefs, Kiki

Dit heb ik ook gehad rond de 18 weken; het ging op een gegeven moment vanzelf over maar was echt heel vervelend. Nu ben ik 33 weken en speelt het weer op helaas. 
Misschien heeft het iets met de longen te maken, die in de verdrukking komen.
Ik blijf even meelezen voor andere ervaringen :D

Hey, misschien is het te voorzichtigst ik zou even de vk bellen voor het geval dat. Bij 34 weken benadrukte ze bij mij dat als ik ook maar een klein beetje last in mijn bovenbuik of bij mijn schouderbladen zou hebben ik direct moet bellen. (Ik heb de vorige zwangerschap helpp gehad dus daar zijn ze nu extra alert op) ik weet niet of deze zelfde klachten bij jouw termijn ook een voorteken kunnen zijn, dus misschien slim om toch even te bellen voor het geval dat. 

Lekker naar de fysio gaan. Misschien zit er een wervel niet goed. Als dat het is dan lucht het zeker op als ze het even kraken. 
Succes. Mijn ervaring met zwangerschapsklachten is dat het na een paar dagen weer verdwijnt om plaats te maken voor iets anders 'leuks'. ?

Sowieso altijd overleggen met verloskundige maar ik heb er ook last van. Ben nu 24 weken en heb het drie dagen geleden gevraagd. Het komt door de groei van de baarmoeder. Die drukt als het ware tegen je maag aan en/of longen. Dit voelt inderdaad vervelend maar probeer je even te ontspannen wanneer het opkomt. Het voelt als kramp maar trekt ook weer weg als je je ontspant.

Terug
Bovenaan