Pijn

<p style="text-align: left;">Hoi dames,</p><p>Ik heb een gênante vraag. Hoelang na de bevallen hadden jullie seks? Ik ben begin juli bevallen van een dochter, dus nu 8 weken. Tijdens de bevalling ben ik een stukje uitgescheurd, dit hebben ze toen gehecht.</p><p>Als we proberen seks te hebben doet het ongelofelijke pijn. Echt alsof er een mes in gaat. Hoe was dat bij jullie? Is dit normaal dat het na 8 weken zo'n pijn doet?</p>

Omdat bij mij de wond niet helemaal goed was gesloten heb ik ook gewacht tot ong 8 wk. In t begin deed t echt zeer. Alsof het litteken niet goed was hersteld ofzo. Dat heeft echt zeker 3 maanden geduurd en nu is t over. Alsof het litteken moest oprekken ofzo. Gek vond ik het ook, ik ken niemand anders die dit ook had gehad.

Fijn dat ik dus niet de enige ben.
Precies zoals je zegt het lijkt wel of het nog niet helemaal genezen is, het is ook alleen op dat plekje dat het pijn doet. 

Il had 4 kleine inwendige scheurtjes gekregen. In het begin deed het ook bij alles pijn. Ook al waren ze genezen. Bij het plassen, zitten, weersveranderingen, enz.
Ik denk dat die littekens nu gewoon nog wat stram zijn en dat het wat flexibeler moet worden.
Een raar idee, maar misschien kan je ze wat soepel masseren met amandelolie ofzo. Bij mij hielp dat wel goed. 
Verder heeft dat bij iedereen een bepaalde periode nodig om goed te herstellen.

Terug
Bovenaan