pijn

Hoi Dames,

ik ben nu 26 weken zwanger en heb erg last van mijn rug en vreselijk pijn op mijn schaambeen, zal wel bekkenpijn zijn!
maar als gevolg hiervan slaap ik super slecht en kan ik me haast niet omdraaien in bed, door die pijn op mijn schaambeen. ook uit bed stappen wordt steeds moeilijker! Heeft iemand tips voor mij??
 
Hai Regina,

Behalve de rugpijn, heb ik dezelfde kwaaltjes. Vooral als ik een eindje gelopen heb doet alles rond mijn schaambeen pijn.
S'nachts slaap ik nu met een kussen tussen mijn benen en ik heb mezelf min of meer aangeleerd, dat als ik me omdraai, ik mijn benen bijelkaar houd. Dit helpt bij mij enorm! Misschien bij jou ook.

Succes,
Afrika
 
Hoi Regina,

Ja, dat zijn zeker je bekken. Moet je echt voorzichtig mee zijn hoor! Je mag sowieso niet teveel traplopen (alleen als het echt nodig is), rust houden en ik zelf heb fysiotherapie, misschien iets voor jou? Dan krijg je nl. ook oefeningen mee en tips.

Succes ermee!
groetjes Karin
 
je moet ook goed opletten hoe je zit overdag. Het beste is met je benen uitelkaar, niet de knieen tegen elkaar aan, dit ook met autorijden. Verder zijn er oefeningen die je bij de fysio kunt krijgen. Een kussen tussen je knieen in bed is goed en op je zij liggen. Met uit bed komen ook vanuit je zij.. succes
 
Ik ben op advies van de verloskundige gaan zwemmen. Hiermee bouw je toch wat spieren op rond je bekken. Ik moet zeggen dat ik nog steeds last heb, maar dat het wel minder geworden is. Bovendien kan een beetje beweging tijdens de zwangerschap ook geen kwaad
 
Terug
Bovenaan