Pijn

Hallo allemaal,

Ik ben nu 31 weken zwanger en heb de laatst week nogal pijn al ik mijn bed in stap of in mijn bed omdraai. Ook heb ik hier last van als ik mijn schoenen aan moet doen of buk. Weet iemand wat dit is en hoe ik pijnvrij kan slapen?
Alvast bedankt voor de reacties
 
Dit lijkt op bekkenpijn.

Wat helpt is met een kussen (liefst voedingskussen!) tussen je benen te slapen.

Je moet het overdag rustig aan doen en zeker niet meer tillen of teveel traplopen.

ga als je pijn krijgt met het zitten op een zwembandje zitten dat niet te hard is opgeblazen.

Vermijd op 1 been staan, doe je schoenen en sokken dus zittend en liggend aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders kun je naar de Fysio of cesartherapeut gaan, die zijn hiermee bekend en kunnen voorkomen dat je chronische bekkenistabiliteit krijgt,

Succes!

liefs Nienke
 
Hoi Vera

Ik denk dat je last hebt van je bekken, de verschijnselen komen mij zeer bekend voor.
Probeer met een kusseen tussen je benen te slapen, zodat je bekken gelijk ligt. Probeer ook je bewegingen symetrisch te houden bv als je stilstaat bij en kassa op bneide benen blijven staan, niet hangen op 1 been. Als je je omdraaid ook je benen bij elkaar houden en als je uit bed komt eerst op je zij draaien, daarna de benen uit bed laten hangen en dan pas met je lijf omhoog komen d.m.v. je armen.
Probeer deze tips eens en als het erger wordt moet je altijd melden aan je VK of eventueel een huisarts zodat je doorverwezen kan worden naar een fysiotherapeut.
Wacht er in ieder geval niet te lang mee.

Heel veel succes met de laatste weekjes.

Groetjes Sannie
 
En een plasic zak op je autostoel, zodat je met je knieen tegen elkaar de auto kunt indraaien, en er ook weer uit. Grappig hoor, mijn broer vroeg of ik nu al incontinenet was geworden!
Verder; niet waggelen als een pinguin met lopen, maar meer 'marcheren' als een soldaat. Knieen optrekken, en armen meezwaaien. Ziet er stom uit, maar het helpt goed.
Joke
 
Terug
Bovenaan