Pijn

Ik heb een vraagje.
Ik ben nu 19 weken en 2 dagen zwanger. Gisteren was ik wat langer op mijn werk om wat dingetjes af te maken en liep ik veel snel heen en weer. En dat ging dus pijn doen, je zou zeggen rechts in mijn lies maar het was duidelijk mijn baarmoeder. Een collega zegt dat het normaal is dat je een 'harde buik' krijgt als je je te druk maakt, maar dat viel nog wel mee. En verder loop ik ook elke dag een uur met mijn hond (alhoewel rustig). Even rustig zitten en het trok wel weg, maar het kwam de hele avond snel terug bij teveel lopen haha. Ik denk dat het een teken van mijn lichaam was dat ik te druk was of zo, maar toch vind ik het een klein beetje vreemd want zulke gekke dingen deed ik niet. Alhoewel ik tot nu toe concludeer: Luister naar je lichaam en doe rustig aan. Ik voel bv. ook meteen dat ik te weinig water heb gedronken of wanneer ik wat gezondere dingetjes moet eten omdat ik me futloos voel. Wel handig zo'n lichaam met "alarmbelletjes" en natuurlijk is je lichaam nu anders.. Maar wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Dan kan ik vergelijken...
Bedankt alvast voor de reacties en liefs!
 
Ik loop altijd nogal snel, maar sinds een paar weken krijg ik na een paar stappen een harde buik. Een heel duidelijk signaal dus! Als ik rustig loop (voel me dan net een opoe) is er niks aan de hand.

Wat betreft gezond eten en veel drinken, dat doe ik bij voorbaat. Drink echt heel veel water (kan er niet mee stoppen en pies me dus ook gek)en eet bijna elke dag de aanbevolen hoeveelheden fruit etc. SOms schiet het er wel bij in, maar ik neem aan dat dat geen probleem kan zijn.

Wat betreft dorst hebben. Ik heb weleens gelezen dat op het moment dat je dorst hebt/krijgt, je eigenlijk al een beetje uitgedroogt bent (niet ernstig natuurlijk). je bent dan in principe al te laat. Je zou er dus voor moeten zorgen dat je geen dorst hebt/krijgt door tijdig te drinken.

Hoeveel hier van waar is weet ik ook niet hoor!

Groetjes!
 
Pijn rechts bij je lies lijkt me eerder bandenpijn dan een harde buik. Harde buiken doen meestal geen pijn, je hebt alleen een buik als een voetbal. Ik denk dus dat het gewoon de banden zijn waar je baarmoeder aan hangt die je voelde. Heb ik ook af en toe en zeker als je druk in de weer bent. Het hoort erbij!
 
Hoi, ik herken jouw verhaal helemaal. Als ik m'n huis schoonmaak( dat doe ik 1 keer per week helemaal goed), en dan krijg ik op den duur ook hele erge pijn onderin m'n buik. Echt zo erg dat ik alleen maar iets bukkend kan doen. Dat komt waarschijnlijk dat ik alles in een sneltrein-vaart doe omdat ik zo'n graf-hekel aan schoonmaken heb. Dus heb ik mezelf aangeleerd om nou alles in etappes te doen, dus i.p.v in een keer goed, doe ik het nu in 2 of 3 keer...
Gelukkig heb ik het alleen maar bij dit soort klusjes, en heb ik er op m'n werk geen last van!

Groetjes,
Susan
 
Dit herken ik gelijk!
Ik ben nu 32 weken zwanger van de tweede, en tijdens beide zwangerschappen pijn in de buurt van mn lies doorlopen. Soms door teveel lopen, of te lange afstand, soms al bij korte stukjes. Bij mij puur een kwestie van rustig aan doen, niet te snel en te veel willen. Enne... veel snel heen en weer lopen moet je gewoon laten.

Groetjes, Esther
 
Idd, alles een standje langzamer. En ook al heb je zelf het gevoel dat je niet te veel hebt gedaan, kan je lichaam dat toch vinden. Luister er naar en doe eea in een rustiger ritme.
 
stapje terug nemen,idd wat nicky zegt,jij kan het nog niet genoeg vinden maar je lichaam wel!! het kan ook het groeien van je baarmoeder zijn,had ik ook veel last van...
 
Lieve ladies,

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer nu wat rustiger aan te doen. Afgelopen zondag wel de fout in: we gingen een strandwandeling maken. Normaal gesproken nooit moeite mee maar nu viel het tegen; nadat we omgekeerd waren dacht ik "dat haal ik nooit naar huis", vreselijk! Ik had weer bandenpijn en had moeite met lopen, zo gek joh! Had 't gevoel alsof ik m'n baarmoeder moest gaan vasthouden... Eenmaal thuis kon ik geen stap meer verzetten en ben dan ook gaan zitten met mijn benen horizontaal op de bank. Even later toch maar m'n bedje in en hoera in slaap gevallen. Daarna was 't een stuk beter maar ik ben de hele avond blijven zitten. Vandaag heb ik het gevoel alsof ik een spier in mijn rechterbeen heb verrekt. Dat zal best wel zo zijn; ik lees steeds dat alles weker is in je lichaam. Nou ja, mijn kindje heeft gewoon evenveel bewogen als altijd dus die zit goed.
Groetjes, Caro
 
Terug
Bovenaan