Pijn

Hi iedereen!

Ik ben de moeder van Claudia ze is nu 8 weken. En ik ga helaas stoppen met de bv. Ik hou het echt niet langer vol met die borstontsteking, ik heb alleen maar pijn pijn en nog eens pijn. Kolven helpt niet meer want na een week was mijn melkproduktie van voldoende naar niks gezakt, er komt echter alleen maar 2 of 3 druppeltjes uit plus ik kan haar niet aanleggen want mijn tepel is helemaal ingetrokken en mijn tepelhof is kei en kei hard, ook al met een tepelhoedje geprobeerd maar daar raakt mijn kleine alleen maar gestrest van.
De huisarts heeft mij al voor de tweede keer een kuur gegeven, maar tot nu toe heb ik nog steeds pijn.

Ik ben echt moe! En door de pijn kan ik niet 100% van mijn dochter genieten. Voor wie ook een borstonteking heeft gehad, weet precies hoe pijnlijk het kan zijn, en ik wens het echt niemand toe.

Ik hoop over een paar dagen normaal te kunnen functioneren, want nu heb ik soms zin om mijn borst eraf te snijden (niet letterlijk bedoeld hoor!).
 
Toch heb je het 8 weken volgehouden dus het goeie van borstvoeding heeft je dochter echt wel meegekregen. En zo'n borstonsteking is echt géén pretje schrijf ik uit ervaring. Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat je dan lekker kan genieten van je "kleine" meid.
Toi toi toi.
Enne niet te lang mee door blijven lopen hoor!
 
ik weet wat je voelt. vreselijk pijnlijk. genieten van je baby is belangrijker dan het geven van bv. je zult merken dat je kindje ook veel tevredener is. ik verbaas me trouwens over het aantal b.ontstekeingen, en het cb maar zeggen dat je door moet gaan. je moet doen wat je gevoel je zegt. lekker genieten hoor, want ze zijn maar zo kort klein. mijn dochter is al 6 mnd.

veel geluk!
groetjes Anna
 
Hoi.
Vervelend dat je zo'n last heb van een borstontsteking.
Eerlijk gezegd zou ik het wel zonde vinden als dat een reden is dat je zou stoppen met de bv.
Kijk eens op dit forum:
http://www.network54.com/Forum/89719
dat is een forum speciaal voor bv-vragen. Regelmatig reageren er ook deskundigen van de verschillende bv-organisaties.
Stel daar je vraag, er is vast wel iemand die op je reageert die heeft gezeten met een soortgelijke situatie of een goed advies.
En anders toch een lactatie deskundige bellen.
Ik wens je veel sterkte en succes.
Groetjes, Ingrid (mama van Mika, 9 maanden al aan de borst en nee, ik ben niet van de bv-maffia)
 
O, wat een ellende :-( Zo is de borstvoeding geen lolletje. Ik kan begrijpen dat je doodmoe bent, want zo'n borstontsteking hakt er wel in! Rust is heel belangrijk om er weer bovenop te komen, dus ik hoop dat je wat hulptroepen kan inschakelen?

Ondertussen zit je met het probleem dat je borsten doorgaan met melk produceren. Die melk moet eruit, want die zit je melkkanaaltjes te blokkeren en zolang die kanaaltjes niet opengaan, blijf je last houden van de ontsteking. Stoppen is nu dus geen goed idee, want de melk moet eruit! Maar als kolven niet lukt en aanleggen doet te veel pijn...

Wat je kan proberen om de pijn te verzachten, zijn koude compressen. Koolbladeren uit de koelkast helpen ook. Misschien kun je proberen zachtjes de melk uit je borsten te masseren. Je kan je borsten dan het beste eerst goed warm maken, bijv. onder de douche of in een bak met warm water. Dan gaan de melkkanaaltjes nl. open en kun je de melk er makkelijker uitdrukken. Hopelijk helpt dat in combinatie met de antibiotica.

Ik zou in jouw geval contact opnemen met een borstvoedingsorganisatie. Zij kunnen je tips geven over hoe je verantwoord kan afbouwen met een borstontsteking.

Veel sterkte!
Pauline
 
Ik vind het goed dat je er voor kiest om zelf weer goed te kunnen functioneren en van je kind te gaan genieten...! Je kiest op dit moment het beste voor jouw en je kind! Het klinkt heel egoistisch maar jij bent op dit moment nog het belangrijkste voor je kindje zijn leven, als jij je zelf zo in de stress werkt door BV heeft hij daar helemaal niks aan en word er ook alleen maar gestrest van. Als jij er niet van geniet doet hij dat ook niet en wat heeft hij daar aan??? Ik had ook de obsessie en kon daar door ook niet echt genieten van Romi en zij ook niet van mij want ze huilde steeds en werd erg zenuwachtig van al dat gedoe Ik was stikjalours op alle vrouwen die zo de tiet bloot doen en aanleggen en ondertussen bellen, stofzuigen enz... Maar iedereen is verschillend!!!Na 8 weken aanmodderen ( kolven, tepelkloven, een weigerend kindje, ingetrokken tepels, stuwingen, ontstekking, 3x naar de lactatiekundige) toch de knoop doorgehakt. Toen we eenmaal over waren op de fles had ik een heel ander kind heel tevreden enz... ook ik was rustig en kon echt gaan genieten van het moederen! Flesvoeding is tegenwoordig ook heel goed en er zijn heeeel veel mensen met de fles gevoed zijn zonder allergieen groot geworden hoor!

Ik moet wel zeggen dat ik het nog steeds mis en weleens relactatie heb overwogen maar ik heb me er nu bij neer gelegd want doe ik Romi daar een plezier mee nu, weer al die stress, nee dat denk ik niet en je gaat dat natuurlijk niet doen omdat je het zelf zo mist! Want het is natuurlijk wel een heel speciaal iets!

Als je goed wilt afbouwen moet je eens op de site www.nutricia.nl kijken daar staat een goed scheme! Ik ben vrij abtrupt gestopt en heb heel veel pijn gehad van de stuwing! Romi kreeg wel vaker de fles en deed heel veel beter op de KV dus die heeft daar gelukkig geen last van gehad!

Mocht je nog vragen hebben als ik het kan wil ik ze graag voor je beantwoorden.

Mijn schoonzus zegt altijd: Op de eerste plaats komt de moeder..als die goed in haar vel zit dan zit het kindje het ook! (ik vond het eerst gek klinken maar het is toch wel zo)


suc-6
Groetjes Corine
 
Ik was ook helemaal op en had veel last van mijn hechtingen na een zware bevalling met veel bloedverlies. Ik was slap, zat niet lekker in mijn vel, kon bijna niet lopen en was ontzettend moe. Ik wilde zo graag borstvoeding geven, maar oh wat deed dad pijn. Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik genoot er echt niet meer van. Niets hielp. Na 5 weken tobben heb ik voor mezelf gekozen. Ik heb de huisarts gebeld en die had een tabletje waardoor de borstvoeding in een keer stopte, niets afbouwen, geen pijn meer. Wat een verademing. Mijn zoontje kreeg de fles en wat genoot ik daarvan. Hij is nu 5 maanden en groeit als kool. Dus schaam je niet en kies voor jezelf en voor de kleine. Als jij beter in je vel zit doet de kleine dat ook. Succes.
 
Terug
Bovenaan