pijn

Hallo moeders
Ik heb misschien een ongewone vraag, maar ik stel hem toch.
Ik ben 5 mnd geleden bevallen van een prachtige dochter, helaas is ze wel via een keizersnede te wereld gekomen.
Alles is wel heel erg goed gegaan tijdens de operatie en mijn wond is ook vrij snel weer genezen.
Nou is het wel zo dat ik vaak nog last heb van binnen, er zit dan een beetje een zeurderig gevoel wat ik niet thuis kan brengen.
Het lijkt wel of ik ongesteld moet worden, maar dat is dan niet zo.
De wond zelf voelt op sommige plaatsen een beetje dood aan, heel raar.
Herkennen jullie dit (diegene die ook een keizersnede hebben gehad), en is dat normaal.
Ik heb het al eens aan mijn huisarts gevraagd maar die gaf niet echt een bevredigend antwoord.
Gr. Sylvia
 
Heel herkenbaar zelfs. Ik ben ruim 2 jaar geleden van mijn eerste via uiteindelijk een keizersnee bevallen. De huid bij het litteken is op sommige plekken gevoelloos. Volgens de verloskundige kan soms zelfs een deel van je buik (huid) gevoelloos zijn. Een kleine troost, in de meeste gevallen trekt het na verloop van tijd wel bij. Ik merk zelf dat het steeds weer beter wordt. De huid is niet meer gevoelloos, en het litteken is opeens na een tweede zwangerschap een stuk dunnen geworden.
Die pijn is ook herkenbaar. Het duurt wel even voordat de wond in de baarmoeder goed geneest. Daarom wordt ook altijd afgeraden te snel weer zwanger te worden. Ook kun je last hebben van het littekenweefsel op of rond je baarmoeder.
Die pijn wordt ook vanzelf minder gelukkig, er gaat alleen wat tijd overheen.
groetjes,
Willemijn
 
Hoi, Ik heb 2 keizersnedes gehad, bij de eerste had ik ook zon doof gevoel rondom het littteken, dit hield ongeveer 8 maanden aan, daarna kreeg ik weer langzaam gevoel terug9ik had dit vanaf het litteken tot aan bijna mijn navel.Nu bij mijn tweede keizersnee heb ik er veel minder last van. Het is opzich ook een logische verklaring; al je zenuwen zijn doorgesneden, en het herstel daarvan duurt gewoon een tijdje. Groetjes en beterschap
 
Heel herkenbaar ik heb 8 maanden geleden ook een keizersnede gehad en ik voel ook van die rare dingen die ik eerst niet voelde in mijn buik maar inderdaad ook een doof gevoel van de huid. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
 
Hoi,

Ik herken dit maar al te goed, bij mij is de keizersnede iets korter geleden 3,5 maand. Mijn vriendin is al twee keer met snede bevallen en die herkent dan gelukkig een heleboel en kan mij geruststellen. Het hangt er ook vanaf wat voor kleren ik aan heb gehad, heb ik bijvoorbeeld een spijkerbroek aangehad heb ik meer last van mijn buik dan met bv een joggingbroek of stretchbroek. Bij mij is de wond ook nog een keer een stukje weer open geweest, schijnt ook nog wel eens voor te komen, met betadinelapjes was het gelukkig binnen een week weer dicht. Nu heb ik telkens zo'n drukkend gevoel in mijn onderbuik, alsof ik mijn periode moet krijgen. Het schijnt allemaal heel normaal te zijn. Waar ik vooral heel bang/angstig voor ben.. sex.
Want wie kan mij garanderen met al die dingen die ik voel, dat alles daarbinnen al weer geheeld is. Mijn man is gelukkig heel begripvol, maar mijn dokter gaf ook zo'n raar antwoord.... tja als je denkt dat je dat al weer moet doen moet je het er maar voor over hebben.... raar niet

Groetjes Diana
 
Ik heb een dochter van 5 mnd. Echt een snoepie.
Maar er is 1 ding waar ik waar ik mij soms wel eens zorgen over maak.
Ze is van nature vanaf de geboorte heel beweegelijk en onrustig. Zeer temperamentvol zeggen ze. Sinds kort heeft ze moeite met lang bij mij op schoot te zitten , het schijnt haar dan snel te vervelen en gooit als het ware haar kont omhoog als of ze wil zeggen ik wil eraf.
Ze kan ook heel goed kwebbelen maar soms geeft ze van die oerkreeten, als of het uit haar tenen komt, ze loopt dan ook helemaal rood aan. ze is een dametje dat nu al goed laat weten wat ze wel wil en niet wil.
Soms ben ik wel eens bang dat dat later negatief bij haar gaat uitpakken met driftbuien enzo.
Maak ik mij voor niks zorgen of herkent iemand dit en weet hoe ik hier mee om moet gaan.
Ze is verder en prachtmeid hoor en heb dan ook niets verder te klagen.
groetjes saskia
 
Terug
Bovenaan