pijn!!

hallo
ik heb erge pijn vanaf mijn staatbotje door mijn bil en dan trekt het de benen in
ik loop gewoon te waggelen net een eend hahaha
ben nu 16 weken en 2 dagen zwanger en het valt niet mee met een kleintje van net een jaar
liefs mij

Hoi Ineke.
Ververlend voor je die pijn. Had je dat ook al bij je vorige zw.schap? Ik heb het zelf nooit gehad, dus ja.. aan dit berichtje heb je weer weinig , maar anders bel je de verl.kundige toch? Daar zijn ze voor.

Succes met je zwangerschap en geniet er even goed van!

Groetjes Mamajo (zwanger van nr. 2 15+4 wkn)

Heyhey Ineke,

Dat is heerlijke, ouderwetse pijn aan je bekken! Bij mij begonnen die vreselijke pijnscheuten al met 10 weken...
Ik wa sin de veronderstelling dat je pas last van je bekken begon te krijgen wanneer de baby zo zwaar was dat die op je botten rustte.

Maar dat blijkt niet het geval. Om je alvast op de bevalling voor de bereiden, worden de banden die je bekken bij elkaar houden alvast wat soepeler (overigens ook de banden in je enkels, voeten, etc.)
... al 8 maanden van tevoren..!!!  ggrrrr! (mij lijkt een weekje of 2 voor de bevalling ruim genoeg, hahaha)

Maar  dat kan dus  inderdaad behoorlijk pijnlijk zijn.

Hou het wel in de gaten. Af en toe een pijnscheut of licht zeurende pijn kan geen kwaad, maar ondragalijke pijn kan wijzen op (aaargh!) bekkeninstabiliteit...

Je VK weet er meer over...

Succes!!

Liefz
Liz
16 wkn

He bah naar zeg. Ik heb dit trouwens in mijn vorige zwangerschjap ook een tijdje gehad. ook al vrij vroeg. ik kreeg toen al nachtmerries alks ik aan BI dacht. Maar gelukkig werd het na een paar weken minder en was ik er op een gegeven moment helemaal vanaf.

Je banden worden idd al heel vroeg soepel onder invloed van hormonen. Je spieren moeten daardoor meer gaan doen om de boel op te vangen maar die moeten daar dus even aan wennen. Klinkt logisch toch? Dit was de uitleg van mijn VK toendertijd.

ik zou denken dat met een 2e de banden toch al wat gewend zijn
bij mij word de pijn eigenlijk alleen maar erger en ik wil er gewoon niet aan ik wil gewoon alles blijven doen dat is natuurlijk dom maar ik wil nog niet rustig aan doen
bah bah bah ik baal er zo van   kan wel janken
liefs ineke

Hoi Ineke,

Je hebt juist bij een 2e meer kans op bi, omdat je banden, spieren e.d. bij je 1e zwangerschap al flink zijn opgerekt geweest. Ze blijven altijd slapper dan voor je 1e zwangerschap.

Het is heel belangrijk goed naar je lichaam te luisteren. Neem op tijd je rust, al wil je dat misschien niet! Als je dat nu niet doet en je krijgt echt flink last van bi, dan kun je daar, in het ongunstigste geval, de rest van je leven last van blijven houden! Geef in ieder geval bij de vk aan waar je precies last van hebt, hoe vaak en hoe lang. Zij kan dan beoordelen of ze het nodig vindt om je door te sturen naar therapie. Denk er vooral niet te licht over!!!

Groetjes,
Leeuwtje

Hai,

Dit is ook mijn 2ebij de 1ehad ik t ook, bijmij noemde de huisarts t ischias. Ook met uitstraling naar de benen. Weet hoepijnlijk t kan zijn, maar probeer te blijven bewegen, t is vooral na lang zitten of te lang bewegen, erg lastig maar weet t is allemaal weker, en t isniet blijvend als t geen BI is.

Succes, gr Loona

Terug
Bovenaan