Pijnbestrijding tijdens de bevalling

ben op zoek naar vrouwen die tijdens hun bevalling iets van pijnbestrijding hebben gebruikt zoals een ruggenprik of <b>remifentanil.</b>

Hoe was dat voor jullie, heeft dat voor jullie goed geholpen?

Ik heb remafentanil gehad toen ik weeenopwekkers had gekregen omdat ik de weeën niet meer aan kon, en ik vond het heerlijk. Je hebt het gevoel zelf de controle te hebben over de dosis en de scherpste rand word van de weeën af gehaald waardoor ik het weer aan kon. Ik vond het zelf dus een groot succes, raakte er wat rustiger door en ik kon het denk ik daardoor aan. Ik vond achteraf het wat duizelige gevoel ook erg grappig, ik had er daarna meteen geen last meer van, het spul werkte erg snel uit. Voor mij werkte het dus fijn en ik vond het zelf een succes

Ik heb ook een ruggenprik gehad. Probleem is wel dat na 6 maanden nu ik nog steeds last heb van mijn rug het is niet goed voor je rug daar ben ik wel achter gekomen. Ik heb het tot 6 centimeter natuulijk kunnen doen. Uiteindelijk trok ik het niet meer ik was ook ingeleid na 2cm dus ging letterlijk kapot van de pijn. Mijn bevalling heeft 66 uur geduurd vanaf dat de vliezen waren gebroken. Moet er wel aan toevoegen heb heerlijk kunnen slapen nadat ik de ruggenprik had gekregen totdat ik bijna volledig ontsluiting had.

Hi, ik heb alles gehad in mijn 70 uur durende bevalling. Eerst prikje in been, daarna infuuspompje en daarna ruggenprik. Het infuuspompje werkte prima tegen de pijn, maar de baby reageerde er niet goed op (hartslag kelderde elke keer). Toen hij eruit kwam bleek hij de navelstreng om zijn nek te hebben. Dat pompje zorgt voor net een grotere druk op je baarmoeder, wat hij dus niet kon hebben met die navelstreng. Dat pompje heb ik niet lang mogen gebruiken vanwege de hartslag van de baby, maar werkte wel goed tegen de pijn. Na 60 uur heb ik uiteindelijk een ruggenprik gekregen. Had toen 4 centimeter ontsluiting en moest gewoon slapen. Heerlijk was dat!!! Wel onwerkelijk dat je ineens helemaal pijn vrij bent en op de monitor de weeën ziet komen en gaan. Ik zou er volgende keer gelijk om vragen! Waarom lijden als het niet hoeft?

Ik ben nu 30 weken zwanger en zie enorm op tegen de bevalling. Kan er echt sjago van worden als ik er al aan denk, het idee de controle kwijt te raken en dat jou lijf niet meer van jou is, beangstigd mij. Wil eigenlijk zsm een ruggenprik.

Terug
Bovenaan