Pijnbestrijding. Wat vinden jullie

Hoi dames.

Hoe staan jullie tegenover pijnbestrijding tijdens de bevalling?
Bij de eerste bevalling heb ik geen pijnbestrijding gehad. De bevalling ging toen ook erg snel.
Ik heb wel 1x gehad dat ik dacht: nu kan ik het echt niet meer.
Maar toen zat ik achteraf al op 9 cm terwijl de vk dacht 2 cm.

Zijn er dames die er wel ervaring mee hebben?
En ben benieuwd hoe jullie er tegenover staan.

Liefs Danielle

Hoi Danielle,

Ik sta wel open voor pijnbestrijding. Ook bij de eerste. Moet zeggen dat ik er toen echt geen seconde over na dacht dat ik ook pijnbestrijding kon krijgen. Was zo druk met mezelf. Ik zie het wel. Lukt het zonder, dan is dat mooi. Lukt het niet, dan graag wat hulp. al ben ik banger voor een ruggenprik dan voor de hele bevalling bij elkaar volgens mij!

Ik kan weer eens niet slapen vandaar dit tijdstip :)
Maar ik sta ook open voor pijnbestrijding. Hoop dat het niet nodig zal zijn, maar als ik het niet meer vol ga houden dan ben ik blij dat die mogelijkheid er wel is.
Moet zeggen dat een ruggenprik me ook doodeng lijkt, maar denk als je zoveel pijn hebt, dat je dat ook vergeet.
Heb zelf geen ervaring, maar heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehoord over de ruggenprik.
Mijn schoonzusje kreeg iets in haar been gespoten, weet niet meer hoe het heet, maar die was helemaal van de wereld. Dat lijkt me dan ook weer niks.. Ach ik zie het wel. Laat het maar gewoon over me heen komen en hoop zonder te kunnen doen.

Groetjes Kim

Ik heb bij de eerste pijnbestrijding gekregen. Ik kreeg op den duur op drie plaatsen tegelijk weeen en kon ze niet meer wegzuchten. Heb toen een prik in mijn bil gekregen en daarna ging het echt goed. Had wel het idee dat ik een beetje van de wereld af was maar dat vondt ik niet onprettig. Als ik een wee kreeg was ik heel helder en niet meer op drie plaatsen tegelijk. Toen ik de prik kreeg zat ik op 2 cm en dat was om 18u en was al vanaf 9u bezig en om 22:30u zat ik op 8 cm dus na die prik is het wel heel snel gegaan wat ik helemaal niet erg vondt. Dus ik sta zeker open voor pijnbestrijding als je dat nodig hebt.

Ik heb bij beide geen pijnbestrijding gehad...maar ook nauwelijks pijn...dus het was niet nodig.
Beide bevallingen hebben vanaf de eerste wee tot de kleintjes op mijn buik lagen 4 uur geduurd...dus ik was ook niet uitgeput...
Ik realiseer mij heel goed dat ik daar echt veel mazzel mee heb gehad en ook daarna nauwelijks naweeën heb gehad is wel bijzonder.
Ik hoop, en dat is wat de experts ook zeggen, dat het bij de derde ook makkelijk zal gaan....
Daarom durven we het ook aan om onze dochter van bijna 10 erbij te laten.
Wel staat mijn zus paraat om haar weg te halen, mocht het onverhoopt anders lopen...

Maar ik kan mij wel heel goed voorstellen dat als je al uren weeën aan het opvangen bent die vreselijk veel pijn doen...dat je voor pijnbestrijding gaat. Het is er niet voor niks!!

ik zelf ben er best een beetje op tegen tegen die ruggenprik voor me zelf !
mijn gyn heeft het me ook verteld dat ik die keuze zou hebben ,, maar het kan zo veel bij werkingen hebben op je kindje ,,, dat ik het echt niet wil ,,
ze heeft het ook gehad over het infuus die je kunt krijgen als je ongeveer 7 cm hebt zij ze dat is een middel dat maar een paar min werk ! dat was in ieder geval veel beter dan een ruggenprik !

maar ik hoop het zonder pijn bestrijding te doen en natuurlijk als het zo erg is dat het niet meer te houden is kanje altijd nog kiezen voor een ruggenprik !

Hoi danielle,

Ik heb bij mijn eerste bevalling een pompje gehad die je zelf kon toedienen. Persoonlijk zou ik dat niet meer willen, ik was erg van de wereld hierdoor en het effect op onze zoon was nog erger. Hij moest beademd worden en is echt even weg geweest.
Daarom heb ik nu zoiets van het liefst zonder pijn- bestrijding. Hoe het zal gaan als het zover is durf ik nog niets over te zeggen. Ik hoop wel dat ik het op eigen kracht kan.

Grtjs

Terug
Bovenaan