Pijnlijk buikspier rechts

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Ik ben nu 10+3 wkn zwanger en voel me eigenlijk heel goed. Wel moe en soms misselijk. Daar hoor je me niet over klagen haha.. </p><p>Maar nu toch een beetje onzeker. Sinds 1 week heb ik pijn in aan de rechterzijde van m'n buik. Voelt als een soort spierpijn in m'n buikspier. Ik sport wel, maar het kwam opzetten zonder dat ik had gesport en is er nu dus iets meer dan een week. Met mijn personal trainer hebben we een speciaal schema gemaakt en m'n rechte buikspieren train ik al ca 3-4 weken niet meer. Herkent iemand dit? Of weet misschien iemand hoe dit kan komen?  Ik dacht misschien doordat er in de buik veel ruimte wordt gemaakt voor de groeiende baarmoeder en baby. Maar weet het niet zeker. </p><p>Hoor graag van jullie, Liefs</p>

Klinkt een beetje als bandenpijn.
Wat voor oefeningen doe je met pt? Kijk anders ook even als je squats oid doet dat je benen gelijk belast. Dit kun je het beste checken door voor een spiegel je oefeningen uit te voeren.

Verder goed opletten met hoesten/ niezen / omdraaien in bed en lachen. Over een paar weken wordt het sowieso beter (ik ben zelf 26w zwanger).
Als je er andere klachten bij krijgt kun je altijd overleggen / afspraak maken bij een geregistreerd bekkenfysio.

Succes ermee!

@giftolife dank voor je reactie.  Het is een wisselend schema met wat oefeningen liggend op de grond op rug en zij waarbij mijn hoofd volledig is ondersteund. Die zijn niet belastend voor m'n core. Ook lunges en arm oefeningen. De arm oefeningen zijn met een gewicht staand in een lichte squat. Dat gaat allemaal heel goed.  De pijn is er gelukkig niet constant, maar ga me nog even verder verdiepen in bandenpijn. 

De zijkanten van mijn buik doen altijd zeer als er een groeispurtje is. Voor mijn gevoel komt een groeispurt in fases. Eerst hongerrr! Dan groeiende baarmoeder/baby. Dan alles op spanning in mijn buik waardoor ik een beetje benauwd ben en dat strakke gevoel, een soort spierpijn aan de zijkanten van mijn buik voel. En dan voelt alles weer comfortabel en zit er ineens een kilo of meer bij op de weegschaal. Ik kan het echt op die manier volgen. Het is dan ook weer een week of 2/3 rustiger en soepeler. 

Bij beide zwangerschappen begon dit rond de tijd waar jij nu in zit. Ook bandenpijn onder in mijn buik links en rechts. Steken zeg maar. 

Herken je er iets uit?

@Lewis
Klinkt best bekend. Ik ga het eens bij houden/id gaten houden. Die honger aanval heb ik wel vaker nu. Geen snaaien maar echt het geval van ik moet nu 4 boterhammen eten anders val ik om.. haha. Thanks voor je reactie. M'n onzekerheid ebt zo wel weg. 

Terug
Bovenaan