Pijnlijk probleem

Hallo meide!

Ik had een vraagje,
Ik ben bijna 19 weken zwanger en ik heb al een hele tijd last van mijn borstbeen en mijn rechter ribben.

Ik heb het toen aan mijn verloskundige gevraagd en die zei dat het te maken had met kraakbeen en het uitzetten van je borstbeen.

Het wordt steeds erger en ik word er gek van!

Heeft iemand hier ook last van en zijn er manieren om het te verlichten want ik ben al bijna zo ver om er paracetamol voor te slikken, ik heb t al 1 keer gedaan omdat ik er niet van kon slapen

Alvast bedankt!
Kus! amanda
.

hallo juli mama,
Ik zag je berichtje toevallig als 1 aug mama. Zelf heb ik chronische borstbeen ontsteking, dus ik kan je wel wat tips geven.
Doe in ieder geval rustig aan. Niet tillen, wil je wel tillen doe dat dicht bij je lichaam niet met je armen van je af. Zelf houd ik altijd aan dat je als je tilt je je elleboog tegen je lichaam moet blijven houden. Verder is te ver, dan krijg je last.
Wat ook handig is is om je goed uit te rekken, op je gemak, vooral je armen uitstrekken naast je lichaam en je hoofd iets naar achter.
Als het erg pijn doet, zit je borstbeen waarschijnlijk, zoals ik het noem 'vast'. Niets forceren, gewoon je dagelijkse dingen doen en als je dan iets van een hoge plank of uit een hoge kast pakt dan hoor je je borstbeen vanzelf losschieten. Beetje rekken naar iets hoogs doet het goed.
Er zijn ook oefeningen:
1. katholieke gebedshouding= ga op je knieen zitten, met je handen in je heupen en ga voorzichig met je hoofd (en bovenkant romp) naar achter, soms hoor je alles losschieten. Pas wel op, niets foceren.
2. Dit is een heftige maar zeer effectief: ga op de harde grond liggen op je rug met een opgerolde handdoek (niet te dik) net boven je heupen en een opgerolde handdoek tussen je schouderbladen. Is erg heftig maar alles zit weer op zijn plaats.
Verder is er niets behalve het slikken van zware pijnstillers.

Heel herkenbaar.... zo'n zeurende stekende pijn... alsof je ribben gekneusd zijn. Ik probeer altijd een houding te vinden waarin ik geen pijn heb en dat is elke keer weer verschillend. Ik heb geen tips verder... ik heb het gelukkig ook niet de hele dag! Vervelend is het wel.

Terug
Bovenaan