Pijnlijk stuitje na bevalling

<p>Ik ben twee maanden geleden bevallen en ik heb nog steeds veel last van mijn stuitje. Met lopen merk ik er niets van maar zitten en opstaan doen pijn. Herkent iemand dit? En wanneer ging het over?</p>

Heel herkenbaar, ook ik heb veel last van mijn stuit (gehad). Helaas met 10 maanden nog steeds soms last van, al gaat het ook steeds vaker goed. Bekkenfysio heeft goed geholpen; het werd losgemasseerd en rechtgezet, waardoor ik veel minder pijn had. Wat voor mij ook een (gedeeltelijke) oplossing bleek, is op platte stoelen zitten, dus niet op een bank, kussentje etc, maar gewoon op houten, platte krukken en stoelen. Scheelt heel veel pijn ik opstaan. Wat kan helpen om het een beetje op te rekken/ontspannen: in kleermakerszit en dan naar voren leunen, childs pose, liggen met je knieën omhoog, voeten tegen elkaar en dan knieën naar buiten laten vallen. 

Sterkte!

Ik had dit ook na mijn bevalling. Bij mij is het vanzelf over gegaan, maar de verloskundige zei dat je bij aanhoudende klachten wel hulp moet zoeken. Het kan zo zijn dat je stuitje wat scheef staat door de bevalling. Ik zou even contact opnemen met de verloskundige om te vragen of zij goede ervaringen hebben met een fysiotherapeut in de buurt.

Ja hier ook. Tijdens het persen voelde ik er ook iets knappen. Kon een tijd moeilijk overeind komen en moeilijk zitten. Is a njaa over gegaan.. 

Terug
Bovenaan