Pijnlijk stuitje?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik merk dat als ik veel loop, ik last krijg van mijn stuitje. Het lijkt alsof ik er op gevallen ben, of dat mijn stuitje scheef/dwars zit of zo. Nu denk ik dat dit komt doordat ik dan teveel gelopen heb, misschien te druk gedaan? Alhoewel ik denk dat ik niet overdreven 'hard loop' (spreekwoordelijk) op mijn werk of elders. Met rust verdwijnt het dan weer. Duidelijk dus dat e.e.a. wat losser zit dan normaal en mijn lichaam een signaal afgeeft.
Ik ben niet bang voor bekkeninstabiliteit (symptomen ook last van je stuitje) want dan zou je je been niet meer kunnen optillen als je op je rug ligt, aldus mijn verloskundige.
Herkent iemand van jullie dit? Ben benieuwd...
 
Hoi Caro,
In het begin van m'n zwangerschap had ik daar inderdaad ook last van, precies zoals jij het beschrijft, soms leek er ook wel iets te "knakken". Nu ben ik 6 maanden zwanger, en is het bekkeninstabiliteit. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik zou wel heel rustig aan doen. Ik weet niet of je met rust kunt voorkomen dat het b.i. wordt, maar door te liggen is de enige manier waarop je je bekken kunt ontlasten.
Hoe ver ben je nu??
In ieder geval succes ermee!!

Groetjes,
Susan
 
Hoi Caro,
Ga maar eens heel rustig aan doen want bij mij is het ook allemaal begonnen met mijn stuitje. Daar begon de pijn toen mijn hele onderrug en daarna door naar mijn billen en nu ook mijn benen. Ik heb zelf een staand beroep en met 22 weken kon ik stoppen omdat het alleen maar erger werd en toen met fysio begonnen maar dan heb je eigelijk al te lang doorgelopen. Ik wil je ook absoluut niet ongerust gaan maken maar luister goed naar je lichaam. Alles word alleen maar zwaarder en je wilt zometeen toch ook kunnen genieten van je kindje en lekker achter de kinderwagen lopen? Doe rustig aan em als jij je werk niet volledig kan doen ga dan halve dagen werken ofzo.
groetjes Miriam
 
Allereerst bedankt voor de reacties.
Ik heb het nog niet vaak gehad maar ik doe echt rustig aan zodra ik dit voel, probeer meteen te gaan zitten (lekker met mijn benen languit). Natuurlijk kan dat niet altijd omdat ik ook moet werken. Ik werk op kantoor dus sta niet de hele dag maar soms loop je heel wat af, ook privé met boodschappen doen en zo. Maar ik probeer wel meteen rust te nemen als het even kan!
Ik ben trouwens al 5 maanden zwanger, denken jullie echt dat ik nog kans loop op b.i.? Juist omdat ik het nog maar een paar keer heb gehad en meteen ga zitten, zeg maar, zodra ik er last van heb??
 
Ik heb ook last van mijn stuitje, vooral als ik een tijdje zit. Zit dan veel heen en weer te wippen. Ik loop wel al bij de fysio. Heb ook last van mijn rug en bekken/heupen. Werk al veel minder dan voorheen en doe aangepast werk. Ik zou het zekers in de gaten houden en eventueel alvast naar de fysio gaan.
 
Terug
Bovenaan