Pijnlijk tijdens het vrijen

Hoi,

Sinds ik zwanger ben heb ik niet zo'n zin om te vrijen. Als we vrijen dan merk ik dat mijn vagina vrij droog is en het hierdoor pijnlijk kan zijn, het is niet dat ik op dat moment niet opgewonden ben, maar ik vind het wel heel erg vervelend. Wie herkent dit, en heeft dit uberhaupt iets met mijn zwangerschap te maken?
 
Denk niet dat het dan wat met je zwangerschap te maken heeft maar dat je gewoon bang bent ofzo dat er iets gebeurt met je kindje als je vrijt!!Ik weet het ook niet hoor maar ik probeer ook maar iets
 
Volgens mij heeft het zeker met je zwangerschap te maken!

Ik heb het zelf namelijk ook, het doet bij mij harstikke pijn. Ik heb het nagevraagd bij mijn gynaecoloog en die zegt dat dit tijdens de zwangerschap heel normaal is (je hele vagina wordt beter doorbloedt en voor sommige mensen betekent dit extra gevoeligheid). Daarnaast heb ik ook nog een litteken aan mijn binnenkant die nog eens extra gevoelig is, dus nog meer pijn. Mij is wel verzekerd dat dit alles na de bevalling weer normaal wordt, maar vervelend is het wel voor nu.

groetjes, Jane 32wk
 
probeer anders eens glijmiddel is in iedergeval minder stroef. glijd beter zeg maar. ik merk ben ruim 35 weken zwanger dat het ook pijnlijk begint te worden. en niet echt prettig meer.

succes
 
Tijdens mijn eerste zwangerschap tot drie maanden nergens last van, daarna ging het erg pijn doen door te droge vagina. Na een paar keer hebben we het maar opgegeven. Had niets te maken met voldoende opwinding. Laatste maand ging het ineens weer wel.

Nu ben ik vijf maanden zwanger van onze tweede en heb ik (nog) nergens last van.

Maak je dus niet te druk, het trekt allemaal vanzelf weer bij. Intussen kun je andere manieren bedenken om het fijn te hebben met elkaar.

Succes.
 
Terug
Bovenaan