Pijnlijk

Hallo Dames,

En hoe gaat het nog?
Nog een beetje vol te houden?

Ik ben al 2 dagen met verlof...heerlijk!
Alleen sinds die 2 dagen heb ik ergens last van waar ik van te voren geen last van had en geen idee wat het kan zijn.
Ik heb namelijk vooral bij het opstaan en omdraaien in mijn bed, enorme steken tussen mijn benen.
Ik zeg tegen mijn vriend, om het hem een beetje duidelijk te maken dat het lijkt voor mijn gevoel dat het hoofdje er echt letterlijk tussen hangt.
En kan je vertellen dat is niet fijn.

Herkennen jullie dit?
hebben jullie een idee wat het kan zijn?

Mijn eerste gedachte is je bekken.. Dit kan enorme steken geven in je schaambot, alsof er een mes in wordt gestoken. Je bekkenbodem is aan het verweken door de zwangerschapshormonen en daardoor wordt het steeds minder stevig en schuift het bekken over elkaar heen. Tip: sta met beleid op, span je spieren en zorg dat je bekken gelijk blijven, dus niet 1 been eerst en dan het volgende. Dit geldt ook voor draaien in bed. En blijf niet te lang in dezelfde houding staan, liggen, zitten etc.

Ik heb er helaas ervaring mee, zowel bij mijn eerste als nu. Maar al vanaf een week of 18.. Bij mij was het na de bevalling vrijwel gelijk over, maar je moet het niet verwaarlozen!

Sterkte en geniet van je verlof..

Heb ook vreselijk veel pijn aan mijn schaambeen. Vooral bij het omdraaien in bed, maar voel het de hele dag door. Kan het alleen niet omschrijven als" het gevoel dat er iets tussen hangt". Meer alsof je met een mes wordt gestoken( zelfde verhaal als Myrthe)

Volgens vk en fysio is het bekkeninstabiliteit. Ik kan fysio sterk aanraden. Ze leert je o.a hoe je het beste je kunt omdraaien.
Ik ben ook pas naar de fysio gegaan toen ik alleen nog maar huilend van de pijn met hulp in en uit bed kon komen en das achteraf gezien natuurlijk niet slim geweest.

Sterkte!

Geen idee, ik heb wel eens steken.... Maar die komen meer in mijn bekken voor dan in mijn schaambeen. Je moet ook denken dat alles daaronder nu wat weker en zahcter het worden is als voorbereiding op bevalling.

Als je twijfelt zou ik zeker ff bij je verloskundige informeren.

Liefs

Terug
Bovenaan