Pijnlijke aambei

Hi hallo,

Beetje gênant, maar ik heb 10 jaar geleden tijdens de zwangerschap van mijn eerste zoon, een aambei gekregen. Heel subtiel en klein.. Maar nu zwanger van de tweede zoon, inmiddels 39 weken en ik krijg last van de aambei.. Doet zeer, heb het idee dat hij gegroeid is.. Wie heeft er tips?

Binnen nu en 3 weken ga ik bevallen en ik denk alleen maar, 'straks wordt hij tijdens de bevalling zo groot als een tennisbal..'
 
Herkenbaar ?
Ik had ook aambeien de bevallingen. Hele grote, niet normaal! Flinke zwellingen plus beide keren een knip gehad en helemaal bont en blauw en gezwollen omdat ik eem babu van 5 kg op de wereld ginh zetten. Tijdens de kraamweek lag ik dus op bed met ijscompressen tussen mijn benen em in mijm bh vanwege de stuwing ? ik dacht toen echt effe dat het nooit meer beter zou worden. Gelukkig verdwijnt de zwelling na de eerste paar dagen/weken. Ik heb er wel skintags (huidflapjes) aan over gehouden. Toevallig ben ik daar vanmorgen voor bij de huisarts geweest omdat ik het vervelend vind dat ze er zitten. Ik kan cosmetische chirurgie overwegen. Alleen het operatief weg laten snijden is zeer pijnlijk, de dagen en weken erna. En er is een kans dat je langdurige pijn en klachten houdt bij je kringspier. Dus of ik het dat waard vind.. Ik denk dat ik moet gaan accepteren dat ze er zitten en dat het nu bij mij hoort ?
Ik denk niet dat je het gaat voorkomen. Door het persen komt er gewoon heel veel druk op die aders te staan. Als je dus al last hebt van aambeien zal het denk ik wel weer gaan zwellen. Maar hé misschien valt het mee..
Je kan helmkruid proberen (knolletjes). Baad het niet, schaad het niet. En de bekende curanol tabletten in combi met de zalf. 
Verder goed water drinken en veel vezelrijk voedsel zodat je poep smeuïg blijft en gemakkelijk uit kan ?
Succes met de laatste loodjes! ?
 
Die van 10 jaar geleden bestaat niet meer, dit is een nieuwe en heel normaal tijdens de zwangerschap. Ik heb ze paar x per jaar.

Ontlasting dun houden! En zalf erop. Eventueel zakjes vragen bij de huisarts.
 
Curanol! Zalf en als het inderdaad erg pijnlijk en groot is, de pillen erbij. Wondermiddel! Je kan het ook online bestellen, nu alles dicht is...
 
Terug
Bovenaan