pijnlijke aders

Help!!!!
Hebben meer mensen hier last van??????
Ik heb steeds een stijf been en mijn aders gaan allemaal opzetten en verkleuren.
Het is niet meer leuk gewoon!!!!
Ik hoor van veel mensen dat dat na de zwangerschap grotendeels verdwijnt,maar ik durf het niet te hopen.
Ik ga mij meteen laten behandelen na de zwangerschap.
Ik heb ook het gevoel dat ik de enige ben, omdat ik hier niemand over hoor!!!!
Ik heb al soort steunkousen, maar ik weet niet of ze echt helpen.
Ik wil wel even vermelden dat dat het enige is wat ik aan kwaaltjes heb.
Voor de rest mag ik niet klagen, want ik ben voor de rest overal doorheen gevlogen.
Heeft iemand ervaringen of tips voor mij????????
groetjes van een anoniempje,omdat ik er met niemand over durf te praten.
 
waarom durf je er met niemand over te praten. Het komt vrij veel voor hoor.
Ik heb zelf ook lelijke aderen overgehouden van mijn beide zwangerschappen en daarbij komt nog eens dat ik erfelijk belast ben.
Het enige wat je nu kan doen is zoveel mogelijk die kousen dragen, want die nemen jouw kapotte aderfunctie enigszins over en dan wordt het niet nog erger.
Bij mij is na de zwangerschap van nr. 2 na verloop van tijd de pijn wel weggetrokken en ook werden sommige plekken wat minder opvallend, maar weg ging het zeker niet en sommige plekken zijn nog heel goed zichtbaar.
Het kan namelijk minder worden omdat de hormonen uit je lichaam verdwijnen na de zwangerschap, maar dat hoeft niet altijd.
Als je bent gestopt met de borstvoeding kun je langs een dermatoloog/fleboloog gaan en die onderzoekt je benen.
Ik moet nu binnenkort langs de vaatchirurg, omdat bij mij niet alles weg te spuiten valt. De vaatchirurg gaat in elk geval een ader operatief verwijderen en op de dag dat dat gaat gebeuren zal de dermatoloog de overige aderen dichtspuiten, maar die behandelingen kun je alleen ondergaan als je geen borstvoeding meer geeft.
In elk geval zien mijn benen er knap beroerd uit, maar de dermatoloog heeft me gezegd dat dat weer helemaal gaaf wordt. Jippie!!
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
 
mijn enkels zijn donkerblauw van de aderen,en ook ik ga me zeker weten laten helpen na de zwangerschap...ben pas 28 en wil er toch ook nog een beetje appeteitelijk uit blijven zien haha.....ook de rest van mijn benen zijn niet bepaald mooi meer....het is juist een veel voorkomende kwaal,spat aderen.....helaas....maar lang leve de chirurg!!
 
Terug
Bovenaan