pijnlijke benen

hallo allemaal,

Sinds een dag of 2, 3 wordt ik snachts wakker met een soort gevoel van verzuring/kramp in me benen waardoor ik er uit moet en moet gaan lopen.

Ik heb wel verhalen gehoord dat dit bekend is, maar wat is hier aan te doen? En vooral dan savonds voordat je naar bed gaat zodat ik niet een paar keer per nacht er uit hoef of een stukje te lopen.
Mijn kuiten zijn ook erg hard.
Alvast bedankt voor de tips.

Oke, dit is misschien een heel raar advies, maar je kan een stukje zeep, of een tennisbal onder je hoeslaken leggen ,  onder in je bed.. Het blijkt dat je daar s'nachts met je benen mee gaat spelen in je slaap en dat is dan weer goed voor je bloedsomloop. En daar moeten die klachten echt mindere van worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit gedaan heb, want ik heb er nog geen last van gehad, maar heb echt bij meerdere mensen gehoord, dat het echt werkt!

Nou succes ermee.

Groetjes

Hoi,

ik heb er wel van gehoord, dat je tijdens je zwangerschap kramp kunt krijgen. Waarom bel je niet even de vk? Die heeft misschien ook nog goed advies.
Ik heb geen kramp maar krijg aan het begin van de avond altijd van die rusteloze benen, dan weet ik niet meer hoe ik ze moet houden. Meestal ga ik dan maar naar bed, want dat verdwijnt dat gevoel.

groetjes, keesje

Hoi Junior,

met mijn eerste zwangerschap had ik hier ook elke dag last van. Had toen gehoord van een paar stukken zeep in bed te leggen. Had ze zelf op het matras onder het hoeslaken gelegd. En wat denk je.... geen enkele nacht meer last van gehad. Ik zou dus zeggen koop een paar stukken zeep dat zijn de kosten ook niet!
De vk wisten dit niet en wijten dit probleem geloof ik aan magnesium te kort, maar is niet bewezen. Als dat zo is is het wel raar dat zeep er tegen helpt.

Liefs,

hoi,
ik heb zelf sinds de 37e week last van vermoeide benen, werd er midden in de nacht wakker van en alleen eruit gaan en een stukje lopen door huis hielp er tegen.

Ik kreeg toen van iemand de tip om venadoron op de kuiten te smeren. Venadoron is gelei van het merk Weleda, verkrijgbaar bij de betere drogist en bij De Tuinen.

Het werkt bij mij heel goed! Sindsdien geen last meer gehad van mijn benen, behalve 's morgens tegen de tijd dat ik uit bed ga. Ik denk dat het dan is uitgewerkt?

Succes!

Ik heb het nu dus elke nacht en het doet gewoon pijn!!
Gisteren bij de masseur geweest (waar ik elke maand naar toe ga) en hij vertelde mij dat het toch mij doorbloeding is. En raadde mij aan om te gaan zwemmen.
Ik neem nu savonds een voetenbad, lig op een hoge kussen met me voeten en heb een voedingskussen tussen me benen snachts.
Vermoeid voelen ze niet, het is echt een afknellend gevoel.
Ach nog maar 3,5 halve maand hahahaha

Terug
Bovenaan