Pijnlijke blaas/steken

Probleempje;

Sinds een paar dagen heb ik enorme steken aan mijn blaas, denk ik (rechts onderin).
Heb het idee dat ik heel erg nodig moet plassen, en bij het opstaan en lopen doet het behoorlijk zeer, steken.  
Alsof je blaas zo vol is dat je nauwelijks meer kunt lopen.
Wanneer ik uiteindelijk het toilet bereik komt er een mnistraaltje uit.
Daarna is het gevoel weer minder.

Ik heb vroeger heel vaak blaasonsteking gehad, maar dit líjkt er niet op.
Dan had ik een branderig gevoel, en zat er in mijn urine wittige vlokken. Dat is nu niet het geval. Ook heb ik geen bloed of harde buiken.

Zou het de kleine kunnen zijn die er tegen aan ligt ofschopt, zodat het allemaal wat beurs aanvoelt? Of de placenta die aan de voorkant ligt, die er tegenaan drukt.

Ik hoor graag jullie ervaringen, anders ga ik even langs de huisarts denk ik.

Sannes
25 weken

 
Hoi Sannes,

Dit probleem heb ik dus ook sinds kort.
Ik heb het gevoel alsof ik heel nodig moet plassen en als ik er dan op de wc zit, komen er een paar druppeltjes uit.
Ook heb ik een raar gevoel in mn buik. Dus ik dacht dat ik een blaasontsteking had. Ik heb urine weg gebracht maar was geen infectie.
Harde buiken heb ik zoiezo al heel veel, doen ze nu meer pijn dan anders.
Ik vind het echt niet zo leuk, vooral s`nachts dan moet ik er veel uit,voor die paar rot druppeltjes. En inderdaad met het lopen is het heel irritant.
Ik weet ook niet wat het is, wat ik wel weet is dat het behoorlijk vervelend is.

Ben benieuwd naar de andere reacties.

Groetjes, Ris 31w2d
 
Hoi Sannes,

Dit kan dus echt wel een blaasontsteking zijn. Ik heb nu al 2 keer in de zwangerschap dit gehad zonder dat branderige gevoel te hebben wat je noemaal voelt als je een blaasontsteking hebt. Het schijnt dat je zwangerschap sommige symtonen niet laat merken. Mijn urine leek schoon, maar nadat ze het 24 uur op kweek hadden gezet was het toch een blaasontsteling. Ik heb medicijnen gehad en nu zijn dezelfde klachten die jij hebt nagenoeg verdwenen. Dus breng toch maar even je urine naar de huisarts, je weet maar nooit. Succes verder

Jacqueline
 
Ik heb zojuist even de huisarts gebeld en mijn klachten voorgelegd.
Ze melde inderdaad dat dit wel degelijk een blaasonsteking kan zijn, en dat het verstandig is om mijn urine even te komen brengen.

Ochtendurine is het beste, maar ik mocht nu ook nog wel komen. In het weekend kun je nl. je urine niet laten nakijken.
Ze adviseerde me in ieder geval om veel water te drinken, jus d'orange, grapefruit, vitamine C  e.d. Afijn, de welbekende truukjes ken ik zelf ook wel.

Beter was het om tot maandag te wachten, met ochtendurine dus.

Wat ik natuurlijk weer vergeten te vragen ben aan de assistente; in hoeverre is het schadelijk om met een evt. blaasonteking te blijven doorlopen.
Kan dit dan doortrekken naar bv. een nierbekkenontsteking?

Dus Ris, ook voor jou deze informatie...






 
Hai Sannes,

Zoals ik al vertelde heb ik mijn ochtendurine al weggebracht, dat is nagekeken en er zaten geen bacterien in. Dus ik heb geen blaasontsteking.
Ik heb er tijdens deze zwangerschap al 3 gehad. Maar dit keer heb ik geen blaasontsteking.
Wat het gekke is,is dat ik zelf helemaal niet gemerkt heb dat ik een blaasontsteking had, mn vk kwam er telkens mee i.v.m. mn harde buiken. Mn harde buiken zijn nog net zo erg dus kwam achter af niet door de blaasontsteking. Maar ik had het dus helemaal niet in de gaten. En nu dacht ik echt symptonen te hebben, en nu heb ik niks!!  

Ik weet niet wat het dan wel is bij mij, misschien is het kindje al aan het indalen ofzo dat het steeds tegen mn blaas aandrukt.

Als een blaasontsteking behandelt wordt is het geen probleem, Als je er veel harde buiken van krijgt is het niet zo goed, want dan kan de bevalling vroegtijdig in gezet worden.
Voor het kindje is een blaasontsteking niet schadelijk.

Groetjes, Ris 31w2d
 
hoi allemaal,

ik kijk even bij jullie hoe het hier is ikzelf zit vaak op het forum dat het wat langer duurd. wij zijn nu 2 jaar bezig voor ons tweede kindje. jullie verhaal viel me op doordat jullie blaasontstekingen hebben tijdens de zwangerschap. ikzelf heb dat ook gehad ze hebben het bij mij onderzocht en toen bleek ik draagster te zijn van een streptokok bacterie die normaal in je darmflora voorkomt maar bij sommige vrouwen komt hij in de schede voor en die veroorzaakt blaasontstekingen. als je draagster bent van deze bacterie kan dat tijdens de bevalling gevaarlijk zijn voor de baby en jezelf. informeer er eens na bij de vk misschien dat zij er meer van afweet afgekort heet de bacterie GBS en voledig heet het hemolitische streptokok bacterie type B. ik hoop dat jullie someteen allemaal een gezond kindje in je armen mag vast houden.

groetjes linda
 
Hoi Sannes
en ook voor anderen die hier misschien baad bij hebben

Ik heb vroeger last gehad van een blaasontsteking die niet gelijk overging.  Ik ben sindsdien erg allert op symptomen van blaasonsteking.
 
Heb daarom aan de verloskundige gevraagd of ze iets wist om uit voorzorg iets te nemen ter voorkoming van blaasontsteking in de zwangerschap.
Zij raadde mij aan elke dag een glas cranberry sap te drinken. Dit doe ik nu ook trouw iedere dag.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groetjes Ginny,
(24 wkn zwanger)
 
Terug
Bovenaan