Pijnlijke borst

<p>Hoi, </p><p>Ik geef ons zes weken oude zoontje borstvoeding. Nu heb ik sinds ongeveer een week een pijnlijke rechterborst, de pijn zit echt in mijn borst en dan iets lager dan mijn tepel (dus niet de tepel zelf). Het voelt een beetje als een inwendige schaafplek en het begint tijdens het voeden, maar houdt na het voeden ook nog een tijdje aan.</p><p>Ik ben sowieso van plan een lactatiekundige in te schakelen, maar ben benieuwd of iemand het herkent? Of nog een goede tip heeft? </p><p>Ik heb verder trouwens wel het idee dat ons zoontje wel goed aanhapt en ben van plan de rechterborst voorlopig even af te kolven en dan met de fles te voeden. </p><p>Hopelijk heeft iemand van jullie een goede tip! </p>
 
Ik ben toevallig maandag bij lactatiekundige geweest. Ook schaafpijn en branderig gevoel na de voeding.  Zij dacht aan vaatkrampen met als behandeling voor een na de voeding verwarmen. 
Als ik pijn heb is de tepel ook wit. Misschien kun je dat ook eens controller.
Succes  
 
Hoi. Dit klinkt als spruw! Heeft je baby ook witte plekjes in zijn mond? Je mag op je borsten miconazol gebruiken, dezelfde crème die je tussen je tenen smeert als je zwemmers exceem hebt ;). Gewoon te koop bij de drogist. Wel goed eraf halen voor elke voeding! En dun smeren. Maar er is een kans dat als je zoontje het ook heeft je elkaar over en weer besmet. Dan moet hij ook behandeld worden, moet je even langs de huisarts. (Je krijgt dan nystatine, maar dat werkt niet denderend, Daktarin creme werkt veel beter maar mag officieel niet voor babies onder de 3 maand ofzo) 
 
Bedankt voor jullie reacties, het zou allebei kunnen.. Ga even goed opletten bij de komende voedingen en mijn borst wat verwarmen voor en na de voeding.
P.S. Spruw kan ook in de borst zitten toch? 
 
Spruw kan zeker ook in je borst zitten! Heel erg vervelend, dat had ik ook... Voeden was echt een hel, en de huisarts nam het allemaal niet serieus. Uiteindelijk op aandringen van een lactatiekundige zo'n tablet gekregen (die mag je bij borstvoeding 1malig), al dacht de huisarts dat het heus geen spruw (meer) kon zijn. Een dag later was alle pijn over!!
 
Met andere woorden, als andere middeltjes of behandelingen niet werken, vraag het dan zeker aan een lactatiekundige! Voeden hoort echt geen pijn te doen, zeker niet op deze manier.
Succes!
 
Terug
Bovenaan