pijnlijke borsten en buikpijn

Zoals de titel zegt heb ik sinds kort echt pijnlijke borsten. Daar heb ik de hele zwangerschap geen last van gehad. Maar nu doen ze wel pijn, manlief mag er ook absoluut niet meer aankomen, wat hij natuurlijk heel vervelend vind. Ik merk nu ook dat ze voller beginnen te worden.
En ik hoest nu al twee weken, verschrikkelijk, tot overgevens toe. Door al dat hoesten heb ik echt pijn in mijn buik, hij voelt ook helemaal gespannen aan.
Nu vraag ik me af of de baby daar erg last van zou hebben. Heeft iemand hierover een idee?
Ik vind het ook zo wat om de vk te bellen aangezien ik dinsdag toch weer op controle moet.

Als je ongerust bent moet je bellen en niet wachten tot dinsdag! Gevoelige borsten kan komen door de ontwikkeling van je borsten, ze gaan zich langzaamaan klaar maken om voeding te produceren.
Je buikpijnis te verklaren door het hoesten, dus klinkt niet verontrustend. Je buik kan hierdoor aanspannen. Dat doet een baarmoeder regelmatig en kan geen kwaad. Zolang er maar gern regelmaat in zit en je geen loed of ochtverlies erbij hebt.
Maar wat ik zeg, iet schromen om je verloskundige te bellen!

Die pijnlijke borsten had ik ook tijdens de eerste zwangerschap. Wat mij erg hielp was om bh's te dragen zonder beugel (bijvoorbeeld de meegroei bh's van de hema). Dan moet je nog steeds zorgen dat er niets tegenaan komt, maar dan doen ze niet de hele tijd zeer.

Door het hoesten spannen je spieren zich en aangezien deze al uitgerekt zijn is het niet zo gek dat ze pijn gaan doen. Kan zeker geen kwaad voor de kleine!
Wel even naar de huisarts met die hoest! Die lijkt me toch niet gezond...

@meonly85. Ben idd naar de huisarts geweest. Ze zij dat het een nasleep is van een virusinfectie, mijn man en dochtertje hebben het ook gehad. Kan het alleen maar uitzieken...

Ik had in het begin heel erg last van m'n borsten.. Wat voor mij hielp was vooral een warme douche. Ik heb nu af en toe nog steeds last, opgezwollen melk klieren en de huid staat erg gespannen.. Nu masseer ik ze en komt er soms al wat vocht uit m'n tepel. Maar daarna zijn ze een stuk minder gevoelig!

Terug
Bovenaan