Pijnlijke borsten en lekkende tepels

Hoi Meiden,

ik weet dat het erbij hoort, maar gek word ik er wel van...
Mijn borsten zijn sinds zondag erg pijnlijk, lijken ook weer voller geworden ineens! Ik dacht zondag eigenlijk dat het spierpijn was, aangezien ik aardig wat werk verzet had die dag, maar de pijn blijft en wordt niet erger als ik mijn spieren aanspan! Alleen als ik mijn borsten aanraak, dan doet het extra pijn!
Ook zijn mijn tepels begonnen met lekken! Op zich een prettig idee, aangezien ik een borstverkleining gehad heb toen ik 18 was. Deze is gedaan met Liposuctie en mij werd toen verteld dat de kans dat ik bv zou kunnen geven niet afgenomen was door de operatie. Maar uit het lekken blijkt gelukkig wel dat de tepel nog contact heeft met de klieren, dus dat is goed!
Nu vind ik het wel vervelend om met natte plekken in mijn kleding te lopen, dus heb ik een inlegkruisje door de midden geknipt en deze in mijn bh geplakt, ten eerste blijft dit erg goed zitten en ook zie je het niet zo erg als die dingen die je er speciaal voor kunt kopen, het is een stuk dunner, maar neemt het vocht wel goed op!

Heeft iemand trouwens nog tips waardoor ik de pijn een beetje kan doen afnemen?

Liefs
Sas (33/4)

Hai

Hee ik heb het ook sinds deze week, dat ik echt ook die toeschietreflezen voel.
Wat bij mij helpt is een warme douche en afwisselen met koud water.

Ja het hoord erbij doet me weer herinneren hoe pijnlijk het kan zijn. hahah

groetjes4 kidz

Hoi Saskia,

Dat lekken had ik bij de eerste zwangerschap ook al heel vroeg. Ik gebruikte daar wel zoogcompressen voor en hield rekening met mijn kleding (je wil idd niet met die dingen te koop lopen haha). Wat de gevoeligheid betreft: vooral niet aan (laten) komen en lekker warm douchen vind ik ook ontspannend.

Bij mij leek het vroege lekken achteraf bezien een voorbode van het enthousiasme waarmee mijn borsten melk produceerden. De handdoeken (en later ook zoogcompressen) waren niet aan te slepen. Hopelijk heb jij daar geen last van. Hoewel het natuurlijk een luxeprobleem is, want mijn kinderen kwamen niets tekort.

Ik wil nu trouwens Lily Pads gaan gebruiken (lijkt mij iets voordeliger in het gebruik dan compressen, van die wasbare katoenen dingen zijn mij trouwens niet bevallen). Dat zijn siliconen compressen die het tussendoor lekken zouden moeten voorkomen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes Sacha

Gevoelige bortsen au au au
ik ken het van de vorige keer, maar dan vooral echt op het laatst en in het begin.
Lekken ken ik eigenlijk alleen van na de bevalling. Ik had ook zat voeding en idd 2-3 keer per nacht een nieuw shirt was geen overbodige luxe.

Het is wel belangrijk om je borsten goed te ondersteunen. evt ook 's nachts een BH aan of een strak hemd wil wel een beetje helpen. Lekker de warme douche of een kruik erop en heel soms wil het ook wel een beetje opluchten als je er al wat melk uit masseerd met de hand.

Succes en sterkte ermee

liefs daan

Bij de 1e zwangerschap waren mijn borsten net die van pamela anderson geworden, zo werd ik ook genoemd! VERSCHRIKKELIJK!
Die lekte ook zo erg dat ik 2 zoogcompressen per borst nodig had! noch ik, noch mijn man konden ernaar kijken (laat staan aanraken) of ze liepen al.

Nu, met de 2e zwangerschap: neeeeeeeeeeeergens last van :-D

gek he...

sterkte nog even: het zijn de laatste loodjes!
groet HILAL

Voor de  2e (en 3e) bevalling heb ik idd nog niet gelekt. Ik had de 2e keer nog steeds behoorlijk veel melk tijdens het voeden, maar het spoot er bijv. bij de linkerborst niet meer uit als ik rechts aan het voeden was (ik gaf de eerste maanden 1 borst per keer en heb niet meer afgekolfd de eerste maanden). Ook heb ik minder lang 's nachts met handdoeken geslapen en schoot ik tussendoor minder toe. Je borsten lijken idd wel een soort 'geheugen' te hebben.

En dan straks idd weer Pamela door de stuwing, hihi. Koolbladeren schijnen daarbij  te helpen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Groetjes Sacha

Bedankt voor de reacties!

Zachtjes masseren helpt idd om de druk eraf te krijgen, dan wordt het lekken wel even meer, maar daarna is het wel even lekker!

Zonder bh lopen doe ik toch al niet, heb van mezelf al vrij flinke jongens!
's Nachts misschien wel een optie om wat aan te trekken, heb nog een oude sportbeha, die is nu lekker zacht!

Warme douche helpt ook wel, maar ja, dat duurt maar even!

Liefs
Sas

Terug
Bovenaan